oud&nieuw en begin van de trip! - Reisverslag uit Launceston, Australië van Nicky Wiegmans - WaarBenJij.nu oud&nieuw en begin van de trip! - Reisverslag uit Launceston, Australië van Nicky Wiegmans - WaarBenJij.nu

oud&nieuw en begin van de trip!

Door: Nicky Wiegmans

Blijf op de hoogte en volg Nicky

09 Januari 2015 | Australië, Launceston

maandag 29 december
Het mag dan wel maandag zijn, maar toen ik met mijn slaperige hoofd uit het raampje van Eva d'r kamer keek (ja momenteel ben ik dakloos en heeft Eva mij een onderdak aangeboden in haar o-zo-grote suite), lachte het zonnetje me tegemoet. Snel Eva uit bed getrokken, bikini's aangeschoten, handdoekje mee, en hup ; op naar het bekende Bondi Beach! (ja alweer, begint bijna saai te worden..) We gingen daar samen met de Duitse Helena en een Zweedse vriendin van haar daarheen, en op Bondi zelf kwamen we nog twee Italiaanse vriendinnen tegen. Een halve dag later kwamen we erachter dat ons ex-klasgenootje met zijn nieuwe Franse vriend 10 meter verderop lag. Gezellig dagje strand dus. 'S avonds nog een minifeestje in Jacks Place, gezellige dag dus!

dinsdag 30 december
De ochtend startte hetzelfde als de dag ervoor -bed uitgesprongen, bikini aan,handdoekje gepakt - alleen dit keer gingen we voor de verandering naar Coogee Beach. Het was vreselijk benauwd deze dag, dus om het halfuur rende ik weer het water in. Deze dag bewees maar weer hoe sociaal Australiërs zijn, want zodra Eva naar de wc was kwam er een Australiër naar me toe en drukte meteen een cider in m'n handen. Eind van de middag nog even naar het winkelcentrum geweest van Bondi Junction , met de hoop nog een jurkje te kunnen kopen voor oud en nieuw, maar het zat me niet mee. Die avond hebben we nog even inkopen gedaan voor oudejaarsdag , 1 fles likeur 43 gekocht, 2 flessen vodka, en natuurlijk bubbels om te ontpoppen om 12 uur! Daar moeten we wel mee vooruit kunnen..

woensdag 31 december
Op tijd ons bedje uit, want er zijn 2 miljoen mensen meer in Sydney dan normaal met oud en nieuw (normaal 4,5 miljoen, nu dus 6,5 miljoen mensen!) en die willen natuurlijk allemaal een goed plekje hebben voor oud en nieuw. Gelukkig wonen wij in Jacks Place, en met vijf minuten lopen ben je in een park waar je een mooi uitzicht hebt over het water, en het belangrijkst; de harbour bridge (vanaf daar wordt het grote vuurwerk afgestoken). Eva en ik waren goed voorbereid, en samen gingen we rond 11 uur naar het park toe, om een goed plekje te veroveren. Eenmaal aangekomen in het park, was het nog hartstikke rustig, en dus gingen Eva en ik het maar op een eten - nee geen drinken, want de zone was alcoholvrij - zetten. Eind van de dag barstte we uit ons jurkje/ broekje. Omdat het nog rustig was, lieten we ons kleed liggen en gingen we naar Jacks Place om daar te beginnen aan onze likeur 43 met jus d'orange. Heerlijk! 's Avonds was het dan zover ; om 8 uur hadden al een klein voorproefje van het mooie vuurwerk, om half 11 weer en om 12 uur kwam het échte échte vuurwerk. Super mooi om te zien, en samen met de vrienden van Jacks Place hadden we een afterparty in ons huis. Ik heb uiteindelijk zelfs nog de Japanners aan het dansen gekregen, en eenmaal aan het dansen, voelden ze zich helemaal als een vis in het water. 6 uur 's ochtends was ik er wel klaar mee, en ben ik weer in m'n bedje gekropen in Eva d'r suite.

donderdag 1 januari
Nieuwjaarsdag! 12 uur m'n bed uitgerold, m'n eerste douche van het jaar genomen. En naar het dakterras gegaan met eva om onze bubbels te ontpoppen, wat we dus helemaal vergeten waren te doen op het moment zelf. Nog even snel naar peter pans (travel agency) gegaan om het restbedrag te betalen en te vouchers op te halen, en wat bleek ; er was iets fout gegaan in het boeken van de tickets. We hebben een retourtje Sydney- Hobart, maar we moeten Sydney- Launceston en Hobart- Sydney hebben. Natuurlijk proberen ze je dan heel leuk om te praten en je heel leuk een gratis dagje mountainbiken kado te geven (tickets omboeken kost hun natuurlijk veel geld) Maar ik en de Duitsers (waarmee ik naar Tasmanië) ga waren het er niet mee eens, en dus moesten ze uiteindelijk toch de tickets omboeken zoals het hoorde te zijn. Lange leve de standvastigheid van en de niet-soepele Duitsers! 's Avonds lekker gegeten met Eva bij de bar van de Opera House. Later kwamen er nog 5 andere Nederlanders bij (3 daarvan heb ik ontmoet tijdens mijn Great Ocean Road tour, en 2 in Sydney zelf) en nog 1 verdwaalde Zwitser (ook van Great Ocean Road). We hebben wat flessen Moscato naar achter gewerkt, en toen rond een uurtje of 11 vermoeid de trein naar huis genomen.

vrijdag 2 januari
5 uur in de ochtend ging het wekkertje, want vandaag was het dan tijd voor mijn tweede trip hier in Australië : Tasmanië! Natuurlijk moet er altijd iets misgaan, en omdat de Duitsers altijd een beetje sloom zijn, hadden we de trein gemist. Hierdoor kwamen we 35 minuten voordat onze vlucht vertrok op het vliegveld, en toen we de rij voor de incheckbalie zagen, schrokken we ons kapot. Gelukkig konden we online inchecken via een apparaat op het vliegveld en na 5 minuutjes konden we doorlopen naar de douane/ beveiliging, maar ook deze rij was veel te lang. Uiteindelijk maar even aan een werknemer gevraagd of we toevallig voor in de rij mochten, was we hadden ondertussen nog maar 25 minuten voor ons vliegtuig vertrok, en de gate sluit 20 minuten voor tijd. Geen probleem, we mochten vooraan in de rij aansluiten, en ik zag iedereen bij henzelf denken : Waarom moet ik in die rij staan en die verdomde meiden mogen gewoon vooraan staan?!. Uiteindelijk hebben we net op tijd het vliegtuig gehaald, en kwamen we 's ochtends in ons hostel in Launceston aan, wat op een klein kasteeltje leek. Die dag zijn we door een groot natuurgebied gelopen en kwamen we op onze weg nog zeehonden tegen , iets wat daar zelden voorkomt heb ik me laten vertellen. Later hebben we nog in een meer midden in het bosgebied gezwommen, bij de watervallen. Heel mooi, en op dat moment waren we de enige in het water, dus dat was heerlijk! En maar goed ook dat we de enige waren, want we waren onze bikini's vergeten, dus we moesten er topless en met onze onderbroekjes in! Na het opdrogen midden in het park bij een restaurantje wat gelunched, en daarna nog even de stad verkend, waar niet heel veel aan was. Einde van de middag zijn we nog even naar een park gelopen en hebben we nog aapjes gespot, zelfs baby aapjes, hoe lief!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Launceston

Nicky

In deze blog ga ik jullie op de hoogte houden van allerlei dingen die ik meemaak tijdens mijn verblijf in het Down Under, Australia!

Actief sinds 29 Sept. 2014
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 9208

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: