mijn eerste trip alleen! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nicky Wiegmans - WaarBenJij.nu mijn eerste trip alleen! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nicky Wiegmans - WaarBenJij.nu

mijn eerste trip alleen!

Blijf op de hoogte en volg Nicky

24 December 2014 | Australië, Melbourne

zaterdag 13 december
Vandaag zou ik om 6 uur opgepikt worden om naar Kangaroo Island te gaan. Sta ik dus keurig te wachten, is er een kwartier later nog geen busje te bekennen. Natuurlijk neemt niemand van het bedrijf de telefoon op, maar gelukkig werd ik dan een halfuur later en veel gestress, eindelijk opgehaald! In de bus op naar Kangaroo Island. Onze is eerste stop was op een plek waar we heel veel trappen omhoog moesten lopen, 275 treden heb ik me laten vertellen, maar waar je wel een fenomenaal uitzicht hebt! Daarna werden we na een uur in de bus weer losgelaten om een klein Amerikaans uitziend stadje te verkennen. Vervolgens zijn we naar een strand gegaan waar je zeeleeuwen van heel dichtbij kon zien, op 5 meter afstand! De mannetjes waren best eng, en ik heb me laten vertellen dat de vrouwtjes als ze net bevallen zijn, meteen weer zwanger zijn! Wat een zwaar leven hebben zij zeg! Na de lunch, zijn we naar een kleine woestijn gegaan, waar we gingen sandboarden! Wat is dat gaaf zeg! Ik ging op een snowboard, en op een board waar je op moest liggen, maar dat ging minder goed. Ik moest abrupt stoppen omdat ik met volle vaart op de groep afging, en tijdens dat stoppen kreeg ik het zand overal, maar dan ook echt overal. In mijn haar, mijn oren, mijn neus, mijn wenkbrauwen, ogen, bikini, onderbroek en ga maar door. Zag er niet uit, en iedereen mij maar uitlachen.. Vervolgens een uurtje naar het strand geweest, in de hoop dat ik daar het zand van me af kon spoelen, maar het water was veel en veel te koud. We overnachtten in houten lodges op een boerderij, waar we nog een gezellig kampvuurtje hadden.

zondag 14 december
Om 6:15 ging het wekkertje weer! We moesten er vroeg uit, want we gingen in de vroege ochtend al op pad om kangoeroes en koala's te spotten. Wat zijn koala's toch schattig en ontzettend lui, en wat is het toch gaaf om wilde kangoeroes van zo dichtbij te zien! Hierna gingen we naar een plek wat Remarkable Rocks heet. Inderdaad, naar rotsen, en als je op deze rotsen klom, had je een indrukwekkend uitzicht over de zee. Daarna naar een museum gegaan waar ze informatie gaven over een zeelegende, dat was zo saai dat ik niet eens meer weet waar het over ging. Vervolgens na een heerlijk BBQ-lunch zeehondjes gespot, die waren erg actief en de hele tijd met elkaar aan het spelen en vechten. Wat een lompe beesten zijn dat toch! 's Avonds aangekomen in het hostel in Adelaide heb ik snel gedoucht, want er was een vuurwerkshow. Helaas heb ik de vuurwerkshow net gemist, maar ik heb nog wel gezellig wat gedronken met mijn Duitse vrienden die ik tijdens deze trip heb gemaakt. Er was een soort muziek festival, en iedereen was aan het dansen en gek aan het doen, heel gezellig dus! Zelfs nog gratis biefstukje gekregen van de kok, best gelopen!

Maandag 15 december:
Vandaag ben ik alleen de stad gaan verkennen in Adelaide. Ik ben over Victoria Square gelopen(een gezellig plein/parkje), Central Market bezocht en daar 6 perziken gekocht voor maar €0,60! Vervolgens naar Rundle Square geweest, waar je leuk kan shoppen, maar ik kon helaas niks kopen omdat mijn suitcase al aan zijn maximale gewicht zit :(
Daarna ben ik door gelopen naar een ander mooi park, Elder park, Adelaide Oval gezien, daar is een cricket stadion, waar ik een kijkje in heb mogen nemen. Vervolgens langs een festival theater gelopen en uiteindelijk beland in Botanic Garden en Botanic Park, waar ze veel mooie bloemen en planten en bomen hebben. Daar werd ik aangesproken door een Aboriginal die zelfs boos op mij werd, omdat ik niet rook! Heel apart.. Ook nog even het Braziliaanse meisje ontmoet, en samen met haar een ijsje gegeten. Naar huis gegaan via de bekende shopstraat, en lekker uit wezen eten met een Australische vriend op de pier! Het was weer veel te gezellig, en ik was weer veel te laat thuis.

Dinsdag 16 december
Weer 4 uurtjes geslapen, want om 8 uur werd ik opgehaald voor mijn volgende tour: The Great Ocean Road. Dit is een Road Trip wat langs de kust van Adelaide naar Melbourne gaat. En het gezellige aan deze trip was, dat ik eindelijk Nederlanders heb ontmoet, maar liefst 4! We hebben de McKenzie Watervallen bezocht, wat erg indrukwekkend is. Vervolgens hebben we door de bergen van de Grampians gewandeld, wat vermoeiend, maar erg mooi is. Na lang rijden kwamen we uit op een groot bosgebied, wat ze the Balconies noemen. Uiteindelijk zijn we ook nog naar Magical Forest geweest, wat niet zo magisch is als dat het klinkt, maar ik heb daar wel wederom kangoeroes kunnen spotten. Enorm veel Dutch Selfies, met mijn mede-Dutchies gemaakt. Een van de Nederlanders hebben we zelfs Joop (van Tellingen) genoemd, omdat hij de hele dag door foto's maakt, haha! 's Avonds met zijn allen lekker gegeten, en verhalen aangehoord van mensen die al drie jaar lang aan het reizen zijn, wauw! Vandaag dan eindelijk op tijd naar bed, want mijn lichaam houdt het anders niet meer uit!

Woensdag 17 december
Ontbijtje gehad met twee boterhammetjes met pindakaas, want ik moest me natuurlijk wel voorbereidingen op een lange klim die we zouden gaan doen in de Grampians (park met bossen, watervallen enz.) Na een uur zwoegen kwamen we aan op de top, wat Wonderland genoemd wordt, en dat is ook wel zo, want wat een mooi uitzicht heb je vanaf hier zeg! Ook zijn we nog naar een Aboriginal Centre geweest, wat dodelijk saai was en na de BBQ zijn we dan eindelijk begonnen aan onze échte Great Ocean Road. Enorm veel stops gehad, waar je hele mooie uitzichten had over de zee en het strand, en natuurlijk ook de bekende 12 Apostles (het zijn maar 8 rotsen in werkelijkheid) gezien. Weer een dag met veel foto's en veel gelachen met de Nederlanders ,maar ook een Duits en Zwitsers meisje. Aan het einde van de dag hebben we een enorm vieze pizza gegeten in een restaurant, maar de sunset op het strand met live muziek van een van de tourleden, maakte het helemaal goed!

Donderdag 18 december
De laatste dag van de Great Ocean Road is aangebroken. We zijn naar een Rain Forest gegaan, en naar Apollo Bay, een heel mooi strand wat eigenlijk een soort van Secret Spot is. En omdat we in Australië zijn, moet er natuurlijk ook weer koala's gespot worden! Maar we hebben niet alleen koala's gespot, we hebben ook heel veel vogels gezien. Omdat onze tourguide zaadjes had meegenomen, en we allemaal een hand vol zaadjes kregen, vlogen de vogels je om de oren. Ze zaten overal, op je hoofd, op je armen, rug, en ga maar door. Heel leuk! Gelukkig geen vogelpoep op me gekregen, maar de Tourguide wel!
Op weg naar mijn hostel kwam ik erachter dat twee andere Nederlanders van trip, en het Zwitserse meisje ook in mijn hostel zitten, en we hebben geregeld dat we samen op de kamer konden! Mooi hostel, en gezellig dat we samen op de kamer konden zitten! We hebben met de Nederlanders, De Zwitserse en de Duitser + de Tourguide wat gegeten in een Maleisisch restaurant, wat was die curry pittig zeg! Vervolgens zijn we naar een 'hidden bar' gegaan, met veel locals en leuke muziek! Potje gemaakt met zijn allen, en flink wat biertjes gedronken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Nicky

In deze blog ga ik jullie op de hoogte houden van allerlei dingen die ik meemaak tijdens mijn verblijf in het Down Under, Australia!

Actief sinds 29 Sept. 2014
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 9222

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: