Bijna jarig! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicky Wiegmans - WaarBenJij.nu Bijna jarig! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicky Wiegmans - WaarBenJij.nu

Bijna jarig!

Door: Nicky

Blijf op de hoogte en volg Nicky

01 December 2014 | Australië, Sydney

Vrijdag 21 november
Vandaag was het dan zo ver! Speaking Exam.. Het ging niet helemaal vlekkeloos, maar het kan altijd erger. Nu wachten op de uitslag die ik pas in januari krijg... Vanuit school richting het strand gegaan, want vandaag was het maar liefst 40 graden! Toch wat anders dan in NL.. Helaas kennen ze hier ook vliegen, en we werden er helemaal gek van.
Het weekend goed ingeluid met een avondje salsa in La Cita met een behoorlijke groep vrienden.

Zaterdag 22 november
En ja hoor, het is weer zo ver.. Strand! Op tijd naar het strand gegaan, want we hadden een BBQ met de studenten van mijn school, Kaplan. Dichtbij het strand, staan er BBQ's waarvan iedereen gebruik mag maken, je hoeft alleen je eigen eten en drinken te kopen! Daar werd dus volop gebruik van gemaakt. Hele gezellige sfeer, we waren met een grote groep , dus er werd natuurlijk volop gepraat, gelachen en gedronken. 's Avonds met een grote groep vrienden naar de Home Club geweest, in Darling Harbour. Super leuke club, wel erg druk, maar bovenin bij het Techno/ deephouse gedeelte was het prima vertoeven! En als je dan de volgende dag als je foto's en filmpjes tegenkomt schaam je je natuurlijk helemaal kapot..

Zondag 23 november
Weer naar het strand! Het begint bijna saai te worden.. Bondi beach again! Met zulk lekker weer kun je ook bijna niet anders dan naar het strand gaan. Vandaag geen vervelende vliegen gezien, maar wel toevallig 2 klasgenootjes tegen gekomen die gezellig een paar uurtjes bij Eva en mij erbij kwamen liggen! Daarna nog andere mensen van Kaplan ontmoet op het strand, erg gezellig! Totdat het ineens keihard begon te storten! Snel gevlucht en naar huis gegaan, maar wat is de terugweg toch een ramp.. Heb onderhand een uur moeten wachten voordat we ein-de-lijk die bus in konden, en wat werd er geduwd zeg! Drama!

Maandag 24 november
Vandaag zat het weer ook niet mee. Uit school wat gegeten en met twee klasgenoten naar hun appartement gegaan, want ik moest en zou de Hunger Games zien, volgens hun. Vooruit dan maar.. En ik zeg het niet snel, maar ik kan nu al niet wachten op het volgende deel!

Dinsdag 25 november
De dag voor m'n verjaardag! De hele middag op het internet zitten zoeken naar een leuk restaurant waar ik kan eten voor mijn verjaardag, en snel naar de supermarkt gegaan om mergpijpjes te kopen, om dat vervolgens woensdag uit te delen aan mijn klasgenootjes! 'S Avonds naar the Rocks geweest, het oude gedeelte van Sydney. Ook heb ik nog de Opera House en the Harbour Bridge bezocht, wat ziet dat er 's avonds mooi uit, met al die verlichting! Vervolgens nog door 2 parken gelopen, waarvan ik niet wist dat ze bestonden. Mijn ogen uitgekeken, de parken hier zijn heel netjes en schoon, en er staan allerlei mooie beelden en planten/ bloemen. Toen ik 's avonds thuiskwam en mijn kamer binnen liep, was die helemaal mooi versierd met slingers en ballonnen dankzij Eva! Super leuk!

Woensdag 26 november
NICKY'S VERJAARDAG! Om 00;00 uur werd er op mijn deur gebonkt en kwamen Helena en Eva zingend binnen met een Rainbowcake en kaarsjes! Vervolgens moest ik via hints op zoek gaan naar mijn kado. Het was een Sjerp die ik de hele dag zou moeten gaan dragen! Beneden aangekomen werd ik meteen door meer mensen gefeliciteerd, altijd leuk! 'S ochtends nog geskypt met mijn moeder en met mijn neef Bryan!Uiteindelijk kwamen ik en Eva een uur te laat op school, en natuurlijk was ik de mergpijpjes vergeten... Aangekomen in de klas werd er meteen voor me gezongen! Na school ben ik met Eva naar the Rocks gegaan, en hebben we daar bij een Belgisch tentje geluncht, en heb ik meteen een tafel voor in een restaurant gereserveerd. Het eten bij het Belgische tentje was lekker, en we kwamen erachter dat we de wijn er gratis bij kregen! Mooi meegenomen! Doordat ik mijn sjerp om had, werd ik een aantal keer gefeliciteerd door onbekenden, en er werd zelfs voor me gezongen door een groep mensen op het terras! Later op de dag, kwam iemand me feliciteren die ik niet kende, en ik zat 10 minuten later nog aan hem vastgeplakt.. Hele levensverhalen kwamen eruit bij hem.. Heb ik dat weer.. Eind van de middag was het weer tijd om meer kadootjes te gaan zoeken door middel van hints, en na ruim een uur zoeken was ik Beschuit met hagelslag, een 'seks'bordspel ( Eva wou me terugpakken voor de vibrator die ik haar had gegeven) en een fles Passionpop rijker. De fles meteen -letterlijk- opengeknald en opgedronken in het zonnetje op het dakterras! Voor het eerst in mijn leven was het zonnig en warmer dan 25 graden op mijn verjaardag! Wat wil een mens nog meer! Eind van de middag met Helena naar Café Lindt geweest, een café van het bekende Zwitserse chocolademerk Lindt. Ik heb daar een bord gedeeld met Helena, met daarop ijs, brownies, chocoladetaart, bonbonnetjes en macarons! Heerlijk! Daarna snel terug naar huis om me om te kleden, want ik had om 8 uur een etentje staan met Eva, Agustin& Enzo (mijn twee klasgenoten) en een Italiaans meisje, Francesca.Wat hebben we heerlijk gegeten! Als starter een shared plate gegeten, met daarop stukjes pizza, gehaktballetjes in tomatensaus, calamaris, shrimps in tomatensaus en rijstballetjes. Als hoofdgerecht nog nooit zulke lekker Risotto gegeten! Het was gezellig en we hadden mooi uitzicht over het water! Daarna natuurlijk wezen stappen in de Sidebar dit keer. Toen ik binnenkwam werd ik meteen omhelsd en gefeliciteerd door vrienden van Jacks Place en mijn school! Leuke avond gehad!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Nicky

In deze blog ga ik jullie op de hoogte houden van allerlei dingen die ik meemaak tijdens mijn verblijf in het Down Under, Australia!

Actief sinds 29 Sept. 2014
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 9219

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: