Byron Bay and Brisbane! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Nicky Wiegmans - WaarBenJij.nu Byron Bay and Brisbane! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Nicky Wiegmans - WaarBenJij.nu

Byron Bay and Brisbane!

Door: Nicky

Blijf op de hoogte en volg Nicky

24 Januari 2015 | Australië, Brisbane

maandag 19 januari
Ik startte de dag met een frisse duik in het zwembad, en daarna ging ik voor een wandeling langs het strand op mijn oerlelijke birkenstocks. Dat leek mij een beter idee na de valpartij door mijn Noosa slippertjes zonder enige profiel op de zool. Vandaag had ik het goede idee om wat foto's te maken van Byron Bay, voordat ik zou vertrekken naar mijn volgende stop.. maar natuurlijk gaat er altijd weer wat mis. Dit keer stopte de touchscreen op mijn telefoon ermee, en kon ik natuurlijk dus geen foto's maken.. Van alles geprobeerd om mijn telefoon aan de praat te krijgen, maar niks werkte.. Via de laptop in het hostel Eva weten te contacten en samen een 5$ meal (3euro)van de Cheeky Monkeys bar / restaurant naar binnen gewerkt (overigens erg lekker voor wat je ervoor betaald) , waar in we in het restaurant een bekende van Jacks Place tegen kwamen.. en hij was de held die mijn telefoon wist te maken! Gezellig wat drankjes gedaan tijdens het Happy hour, waar we erachter kwamen dat het een soort van porno avond was.. Alle barvrouwen topless aan het bedienen en wanhopige mannen. Uiteindelijk heb ik me maar aangesloten bij een groepje homo's en ik heb een onwijs leuke avond gehad!

dinsdag 20 januari
Vandaag op tijd in het busje naar de volgende stop: Surfers Paradise! Om kwart over 1 kwamen we daar aan, en na 5 minuutjes lopen zat ik in mijn hostel ; Backpackers in Paradise, erg orgineel.. En het was alles behalve Paradise. De kamer waar ik in zat had zijn eigen badkamer, maar er zaten nog plasresten op de toiletbril en erg lag een dode kakkerlak in de kamer, overal schimmel in de douche, dus het was niet echt een pretje. Gelukkig hoefde ik hier maar voor 1 avond te slapen. Met Eva de stad verkend en natuurlijk naar het strand, wat een uur duurde voordat we er eindelijk waren, omdat we voor de verandering weer eens helemaal de verkeerde kant op liepen. Op het strand aangekomen, werd er geroepen: ach nee he, jullie weer?' En ja hoor, de Nederlander die we tijdens ons surfcamp hadden ontmoet, was er ook. Eind van de middag nog de winkeltjes in geweest, en natuurlijk kijken, kijken, maar niet kopen (er passen geen extra kleren in mijn koffer). 's Avonds stonden Eva en ik in de supermarkt en daar kwamen we een meisje tegen die ik tijdens mijn Great ocean road had ontmoet. Uiteindelijk gingen Eva en ik zonder eten de supermarkt uit, omdat we besloten uiteten te gaan, want het was onze allerlaatste avond samen! Na het uiteten gaan , liepen we naar het hostel, waar ik ineens iemand hoorde roepen : NICKYYY' . Was het een Braziliaan die ik ken van Jacks Place, hoe toevallig! Je voelt je gewoon bijna een celebrity worden hier in Australie! 's Avonds zijn we uitgeweest in Sin City, waar we ook gekke dingen zagen. Dikke Engelse meiden die gingen twerken en daarbij hun hele jurkje uittrokken, barmannen die de Chippendales nadeden en barvrouwen in ieniemini lingeriesetjes.

woensdag 21 januari
Helaas was ik maar 1 dag in surfers paradise, en vandaag zat ik dus al om 13:15 uur in het busje naar de next stop: Brisbane! Ik had geen idee wat ik ervan moest verwachten, sommigen zeggen dat het super leuk is, anderen vinden het weer saai. Bovendien hoorde ik ook nog eens dat mijn hostel hier in Brisbane drama is, en daar had ik nou net niet zo'n in na mijn hostel in Surfers Paradise.. Maar alles viel mee! Mijn kamer was ruim en de badkamers waren schoon, niks te klagen dus! Naja niks, het weer was zoals in Nederland: regen, regen, regen. Toch nog maar even de stad verkend, en ik vind Brisbane een hele leuke stad. Veel winkels, restaurantjes en barretjes, een soort mini Sydney! Ze hebben zelfs een Scotch and Soda en Maison Scotch winkel, Hollandse glorie! Nog over een leuk marktje gelopen en door Botanical gardens gelopen langs de rivier van Brisbane, wat een erg mooi park is. ' s Avonds nog uitgeweest in de bar onder mijn hostel, met twee Engelsen die zo'n accent hadden dat ik ze amper kon verstaan, maar al met al was het gezellig!

donderdag 22 januari
Vandaag op tijd mijn bed uitgesprongen, want vandaag ging ik naar de Australia Zoo, de dierentuin van de bekende Steve Irwin. Ik ben niet een grote dierentuin fan, maar dit was erg leuk! Het was een hele grote dierentuin, en het was ingedeeld in meerdere delen zoals; Afrika, Zuid-Oost Azie, enz. Nog even met een koala geknuffeld en een mooie tijgershow gezien!Zelfs nog even gepraat met de vrouw van Steve Irwin, die daar was met haar zoontje en aan mij vroeg of ik het naar mijn zin had en wat ik het leukst vond. Helaas geen tijd gehad om een selfie te maken, want ze was alweer verdwenen voordat ik het kon vragen. Aan het einde van de dag naar de animals hospital geweest, waar ik zieke koala's en vogeltjes heb gezien, aaah.... En toen begon het weer keihard te storten.. 's Avonds snel even een sushi roll gehaald, en daar raakte ik aan de praat met een zwerver die mij een heel levensverhaal aan het ophangen was.. Uiteindelijk maar snel weggegaan en met een aardige jongen die ik had ontmoet naar een pub met live muziek geweest, erg gezellig!

Next stop: Noosa! Keep you posted! Sorry als er foutjes in mijn blog zitten, ik heb dit op een toptempo geschreven... Nu snel een hapje eten, dag!