Laatste dagen in Sydney, nieuwe trip op komst! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicky Wiegmans - WaarBenJij.nu Laatste dagen in Sydney, nieuwe trip op komst! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicky Wiegmans - WaarBenJij.nu

Laatste dagen in Sydney, nieuwe trip op komst!

Door: Nicky

Blijf op de hoogte en volg Nicky

08 December 2014 | Australië, Sydney

Dinsdag 02 december
Vandaag de hele dag gestudeerd met mijn Braziliaanse klasgenoot. Oefenexamens gemaakt, leerboek een paar keer doorgelezen. Die avond voor het eerst in mijn leven kangoeroe vlees gegeten, kan dat ook weer van mijn bucketlist af! Het smaakt net als kip, alleen is het ietwat taaier. Geprobeerd om op tijd naar bed te gaan, want woensdag is het tijd voor mijn Cambridge CAE examen!

Woensdag 03 december
Vroeg mijn bed uit, onder de douche gesprongen en mentaal voorbereid op mijn examen. We begonnen met leesvaardigheid, wat erg pittig was. Vervolgens hadden we een kwartiertje pauze, om ons daarna the focussen op het onderdeel schrijven. Helaas kwam ik in tijdnood, dus ik hoop dat ik binnen mijn 220-260 woorden ben gebleven, maar ik heb dit niet kunnen controleren. Daarna Engels grammatica, wat naar mijn idee wel goed ging, en als laatst hadden we het luistergedeelte. Uit school met een aantal klasgenoten meteen de bottleshop ingerend om flessen vodka in te slaan, want het moest natuurlijk wel gevierd worden dat we onze examen achter de rug hadden! Bij ons thuis op het dakterras begonnen we dus al om half 5 met drinken, en om 10 uur was ik zo ladderzat dat ik maar snel naar mijn kamer ben toe gegaan. En ja hoor, ik kreeg de deur niet open. Gelukkig kwam er na 10 minuten iemand aan die zag dat ik problemen had met het openen van de deur, en natuurlijk kreeg hij de deur met gemak open.. Snel m’n bed ingedoken om te slapen, totdat er opeens iemand om 1 uur mijn kamer in kwam, die had ook genoeg gedronken!

Donderdag 04 december
Na mijn kater uitgeslapen te hebben, snel naar de Travel Agency gegaan, om mijn trip verder te regelen en deels te betalen. Het plan is als volgt: 12 december vlieg ik ’s ochtends om 08:30 naar Adelaide. Dan heb ik de hele dag in Adelaide, en de dag daarop ga ik voor twee dagen naar Kangaroo Island. Dat is een eiland waar je kan sandboarden, koala’s en kangaroo’s kan spotten, mooie wandelingen kan maken door de natuur en kan gaan quad rijden. Als ik terug ben van Kangaroo Island, heb ik nog 1 dag om Adelaide te verkennen en daarna ga ik de Great Ocean Road doen voor 3 dagen. Ik ga samen met ongeveer 15 andere mensen in een bus van Adelaide een trip maken naar Melbourne. In deze trip rijd je langs de kust, waar je een super mooi uitzicht hebt, en we maken veel stops om verschillende dingen te bezoeken, zoals een heel bekend park, en mooie secret spots. Na deze dagen heb ik nog 4 dagen in Melbourne zelf om de stad te verkennen, en dan vlieg ik de 23e weer naar Sydney toe, zodat ik Kerst en oud en nieuw kan vieren met mijn vrienden hier! Ik kijk er heel erg naar uit! ’S Middags alweer begonnen aan een fles Passion Pop, hele zoete wijn. Normaal is het de bedoeling dat we naar club IVY gaan op de donderdagavond, en daarvoor komen er altijd mensen uit allerlei hoeken van Sydney naar ons huis om van tevoren gezellig wat te drinken. Dat drinken was zo gezellig, dat van de 35 man die hier was, het er 5 hebben gered om naar de IVY te gaan en de rest was kat en kat lam. Struikelend ben ik naar mijn bed gegaan – rond een uur of elf al- , en ik was niet de enige. Heb geen herinneringen meer aan de helft van de avond…

Vrijdag 05 december
Onwijs erge hoofdpijn. Wauw. Een smoothie gehaald, - meer ging er niet in bij mij- en even naar het park geweest. Vervolgens naar huis gegaan om mijn spulletjes in te pakken, want zaterdag moet ik om 10 uur mijn kamertje uit . Omdat ik nog een week langer in Sydney blijf, heeft mijn lieve Duitse vriendinnetje mij een plekje aangeboden in haar kamer, super lief! ’s Avonds heeft mijn Braziliaanse vriend spaghetti voor mij gekookt, heerlijk! En natuurlijk nog pepernoten gegeten, want het is tenslotte sinterklaas! Daarna voor de verandering eens aan de alcohol gegaan, en vervolgens die avond met een groepje vrienden naar de Chinese Laundry gegaan, één van de bekendste clubs in Sydney, waar ‘hot since 82’ en ‘route 94’ (bekende dj’s ) kwamen draaien. En wat denk je, is de airconditioner kapot, dus het was bloed en bloedheet daar binnen. Ondanks de muziek, viel het een beetje tegen.

Zaterdag 06 december
Vandaag had ik het plan om samen met Helena naar Fort Dension island te gaan, een klein eilandje in het midden van de Darling Harbour. Natuurlijk kan het niet altijd mee zitten, en waren we te laat om daar nog heen te kunnen gaan. Uiteindelijk zagen we dat er een Ferry (veerpont) naar een ander eiland ging, dus besloten om daar maar gewoon heen te gaan en te kijken waar we uit kwamen. Het eiland was genaamd; Cockatoe Island. Naar een rondje over het eiland te hebben gelopen, kwamen we er achter dat het vroeger gebruikt werd als een leger basis. Uiteindelijk, na anderhalf uur cultuur snuiven, kwamen we een leuke outdoor bar/ club tegen waar je super mooi uitzicht had op het water,de stad en de harbour bridge. We zijn daar aan de praat geraakt met Italianen, die al onze Corona’s en een pizza voor ons betaald hebben. Best gelopen! Uiteindelijk met de Ferry terug gegaan naar Circular Quay, een soort haven in Sydney. In de tijd dat we moesten wachten op een ander Duits meisje, werden we aangesproken door twee jongens, die vroegen of ik uit Rusland kwam, omdat mijn ogen zo groot waren. Na een kwartier een leuk gesprek met hun gehad te hebben, kwam het andere Duitse meisje eraan en hebben we heerlijk gegeten in een Italiaans restaurant, waar ik voor het eerst Gnocchi op heb. Best lekker! Die avond ben ik met twee Colombiaanse vrienden wat gaan drinken in de Darling Harbour, en de muziek was daar zo leuk dat ik het laat heb weten te maken. Om 03;00 kwam ik Eva tegen, want die was rond die tijd klaar met werken en samen met haar ben ik een snoepwinkel ingedoken, omdat ik dood ging van de honger. Helaas kon ik niks meer pinnen en had ik nog maar 2 dollar, dus geen geld genoeg om een zakje snoep te kopen, maar omdat een jongen mijn ogen zo mooi vond kreeg ik het zakje snoep van hem! Wat zijn mijn ogen soms toch handig!

Zondag 07 december
Vandaag scheen het zonnetje heerlijk, en ben ik samen met meiden van mijn huis inkopen gaan doen bij de supermarkt, voor de BBQ die we zouden hebben die middag. Thuis aangekomen, de BBQ aangezet ( waarbij een Franse jongen al zijn arm haar heeft verbrand omdat er een gigantisch grote vlam uitkwam) , het vlees er opgegooid, en ja hoor, het begon te regenen. Snel naar beneden gerend met alle spullen, een verse kan met Mojito gemaakt, en na een klein uurtje wachten, konden we onze BBQ weer voortzetten. ’S Avonds met Eva nog naar Geer en Goor zitten kijken via de laptop, waarmee we ons heerlijk hebben kunnen vermaken.

Maandag 08 december
Eindelijk het laatste gedeelte van mijn reis naar Adelaide – Great ocean road- Melbourne af kunnen betalen, en de laatste informatie hierover gekregen. Vandaag is het een regel-dag, de laatste dingetjes voor mijn trip regelen, spulletjes kopen, tickets voor de Sydney Tower regelen (ja die moeten we nog steeds bezoeken) en alvast vooruit kijken naar mijn volgende trip. Op het moment is het hier 1 uur ’s middags, en ik ga vast nog meer doen dan alleen maar dingen regelen, maar dat horen jullie later!
Ik zit hier nu al ruim 2 maanden, en ik wil hier echt nog lang niet weg. Australië is super gaaf, en de tijd gaat helaas veel, maar dan ook veel te snel! Keep you posted. Xx Nicky

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Nicky

In deze blog ga ik jullie op de hoogte houden van allerlei dingen die ik meemaak tijdens mijn verblijf in het Down Under, Australia!

Actief sinds 29 Sept. 2014
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 9200

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: