zon,zuipen, Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicky Wiegmans - WaarBenJij.nu zon,zuipen, Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicky Wiegmans - WaarBenJij.nu

zon,zuipen, Sydney!

Door: Nicky

Blijf op de hoogte en volg Nicky

27 Oktober 2014 | Australië, Sydney

Donderdag 23 oktober.
Hier in Sydney begint het weekend eigenlijk al op donderdag! Uit school naar huis gegaan en wat voorbereidingen getroffen voor het uitgaan. Ik zit in een residentie wat Jack's Place heet, en heel veel mensen van buitenaf komen naar deze residentie toe om gezellig wat te drinken voor het uitgaan, dus het is altijd bommetje vol in 'the living room' , super gezellig! Donderdagavond is IVY- avond, dus ik ging samen met een groep vrienden van Jacks Place naar deze club toe, in de veronderstelling dat ik deze keer wel het dakterras zou kunnen zien, wat ik al 2 weken geleden wilde. Je raadt het al ; ik ben nog steeds niet op het dakterras geweest, maar goed nieuws is dat ik dit weekend niet eens uit een club gegooid ben! Toch weer iets om trots op te zijn, haha!
Daar gebleven tot de muziek uitging en het licht aan, en dat is al heel vroeg hier in Sydney! De meeste clubs gaan tussen 3 en 4 uur dicht, er zijn er maar weinig die tot vroeg in de morgen open blijven.

Vrijdag 24 oktober
's Middags een dutje gedaan en als avondeten heerlijke risotto op bij ons op de hoek! 's Avonds zijn we ( Eva en ik) wat gaan drinken bij klasgenoten, om daarna naar een club te gaan waar er salsa gedanst wordt. Wat ben ik jaloers zeg, ik wou dat ik het kon! Ik heb het een aantal keer geprobeerd, maar het gaat mij veel te snel! Ik vind de muziek wel heel leuk, en ik wil heel graag goed salsa kunnen dansen, dus misschien wordt de vrijdag wel salsa-vrijdag!

Zaterdag 25 oktober
Op deze dag zijn we met een groepje vrienden naar Brontee Beach gegaan. Super lekker weer, totdat het ineens bewolkt werd en hard ging waaien. Daar bij een lokaal winkeltje een lekkere kip-pesto sandwich gehaald! Uiteindelijk weer met de bus naar huis gegaan om ons vervolgens snel klaar te maken voor een huisfeestje. Het huisfeestje was in Bondi Beach en het was super leuk georganiseerd! Overal hingen posters van de jongen die daar net was komen wonen (voor hem was dit feestje georganiseerd), slingers, er werden T-shirts uitgedeeld met zijn hoofd erop, er was een beerpongtafel, en er was veel te veel drank! Erg gezellig, en wat woont die jongen mooi zeg! Daarna nog even een afzakkertje gehaald bij onze klasgenoten die ook in Bondi Beach wonen en ook nog eens El Classico gekeken (Barcelona- Real Madrid). Naja gekeken.... ik was na 30 minuten al in slaap gevallen op de bank (de wedstrijd begon hier om 3 uur 's nachts), maar Eva heeft het wel af zitten kijken! De bikkel!

zondag 26 oktober
Het was weer zo ver! Beachtime! Snel de bikini aangetrokken en m'n handdoekje meegenomen en op naar Bondi Beach! Onderweg nog meiden tegengekomen die ook in Jacks Place wonen, dus uiteindelijk waren we met een groepje in de bus op weg naar Bondi.. totdat ik de bus uitstapte en de rest van de meiden erin bleven zitten.. Gelukkig hebben we de mobiele telefoon nog en was ik na een eenzaam kwartiertje weer herenigd met m'n Duitse en Nederlandse vriendinnen. Deze avond heb ik heel braaf m'n huiswerk zitten maken en contact gehad met m'n lieve ouders die nu heel eenzaam en alleen in het saaie Nederland zitten! Was heel leuk om ze weer even te spreken en elkaar bij te praten!

Maandag 27 oktober
Nieuwe week, nieuwe schooldag! Vandaag was het erg benauwd, 32 graden. M'n leraar is zoals altijd weer hartstikke vrolijk, alleen ik wat minder, want een stukje van m'n voortand ligt er bijna af. Een klein stukje van mijn linker voortand is altijd al nep geweest, en toen ik zaterdag op dat huisfeestje wat chips naar binnen aan het gooien was, ging het mis. Er zit nu een barstje in m'n linker voortand, dus ik moet hier snel opzoek gaan naar een tandarts, want als dat stukje eraf ligt zie ik eruit als een zwerver! Ook heb ik feedback gekregen over mijn oefentoets. Bij 60% ben je geslaagd, en drie keer raden wat ik heb? Inderdaad, 60,5%! Na school ben ik met een Duits en een Frans meisje de stad ingedoken, op zoek naar een verkleedwinkel voor Halloween! Aanstaande vrijdag ga ik voor het eerst in m'n leven Halloween vieren! Eens moet de eerste keer zijn! Daarna nog met het Duitse meisje, door onze 'neighbourhood' gelopen, waar we normaal gesproken alleen de hoofdstraat en de mooi baai kennen, maar na deze wandeling hebben we een heel schattig parkje ontdekt en hele mooie huizen gezien! Wat een geluk dat ik in zo'n mooie wijk woon!

Keep you posted!
XX Nicky

  • 27 Oktober 2014 - 13:36

    Bryan :

    Nickert!

    Ik zie dat je je uitstekend vermaakt daar in het zonnige Australië. Je weet het, een goed verhaal begint nooit met salade dus maak er wat moois van haha!

    Kus

    Je neef

  • 27 Oktober 2014 - 14:46

    Erwin Wiegmans:


    Paris,

    Hij gaat lekker op naar de 80 % en goed blijven smeren.

    Kus

    Erwin.

  • 29 Oktober 2014 - 10:19

    Sybille.:

    Nicky, Ik lees het al, jij vermaak je eigen daar wel. dikke kus van mij. Sybille.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Nicky

In deze blog ga ik jullie op de hoogte houden van allerlei dingen die ik meemaak tijdens mijn verblijf in het Down Under, Australia!

Actief sinds 29 Sept. 2014
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 9203

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: