Examens en Stroopwafels - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicky Wiegmans - WaarBenJij.nu Examens en Stroopwafels - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicky Wiegmans - WaarBenJij.nu

Examens en Stroopwafels

Door: Nicky

Blijf op de hoogte en volg Nicky

22 Oktober 2014 | Australië, Sydney

Maandag 20, dinsdag 21 en woensdag 22 oktober

Maandag na een korte dag school boodschapjes gedaan en daarna, nu komt het: huiswerk maken! Je zou het niet denken, maar ik ga ook naar school en ik krijg elke dag huiswerk mee van mijn enthousiaste Amerikaanse leraar, die deze dag enthousiast veel huiswerk mee gaf! Omdat school best wel pittig is, en ik nu dingen leer waar ik nog nooit van heb gehoord, probeer ik het allemaal netjes bij te houden. Ik moet examen doen in schrijven, grammatica, spreken, luisteren en lezen. Dus ik hoop dat ik met deze instelling mijn examen ga halen, maar ik ben helaas een twijfelgeval. We hebben nog een aantal weken te gaan gelukkig :)

Dinsdag heb ik de hele dag oefen examen gehad. We begonnen met lezen, daarna schrijven, vervolgens grammatica en als laatste de luistertoets. Al met al van half 9 tot kwart over 3 op school gezeten, een lange en vermoeiende dag. Deze avond hadden we een etentje met klasgenoten, erg gezellig! Ik en eva hadden in de supermarkt een Nederlands hoekje gevonden, waar ze allerlei dingen verkopen zoals speculaas, stroopwafels, mergpijpjes, drop, enz. We hadden stroopwafels gekocht voor onze buitenlandse vrienden en die konden niet stoppen met het eten ervan, heerlijk vonden ze het! Volgende keer de mergpijpjes maar eens proberen. We hebben veel Colombianen en Brazilianen in onze klas zitten, en die houden wel van een feestje!

Woensdag na school naar het strand gegaan, Tamarama beach! Het is een heel klein en rustig strandje, tussen het bekende Coogee en het nog bekendere Bondi beach! Heerlijk in het zonnetje gelegen en naar beginnende surfers gekeken die er nog niks van bakten, altijd leuk om te zien! 's Avonds m'n beroemde sla gegeten! Nu ga ik dan eindelijk slapen, ik ben heel erg moe en morgen heb ik weer een lange dag school!

Groetjes hier vanuit Sydney!

  • 22 Oktober 2014 - 18:12

    Liza :

    leuk nick !! vergeet niet te genieten he met die drukte van school!
    kus uit het o zo natte woerden

  • 24 Oktober 2014 - 11:58

    Sybille:

    Hoi Nicky, leuk idee van jou om je fam. in Nederland op de hoogte te houden. Zit je in n'' leuke klas? groetjes van mij. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Nicky

In deze blog ga ik jullie op de hoogte houden van allerlei dingen die ik meemaak tijdens mijn verblijf in het Down Under, Australia!

Actief sinds 29 Sept. 2014
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 9202

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: