reunie met mijn ouders! Laatste weken Aussie - Reisverslag uit Cairns, Australië van Nicky Wiegmans - WaarBenJij.nu reunie met mijn ouders! Laatste weken Aussie - Reisverslag uit Cairns, Australië van Nicky Wiegmans - WaarBenJij.nu

reunie met mijn ouders! Laatste weken Aussie

Door: Nicky

Blijf op de hoogte en volg Nicky

16 Maart 2015 | Australië, Cairns

16 februari
'S Ochtends vroeg ben ik aangekomen op het vliegveld van Melbourne, waar ik nog een soort van moest opschieten, om mijn volgende vlucht naar Cairns te kunnen halen. En omdat Australië zo strikt is met al haar regeltjes, duurt het even voordat je langs de douane bent. Nu had ik het perfecte plannetje om een sluiproute te nemen en de drukte te mijden, en toen ik aan de beurt kwam, werd ik toch verzocht om weer lekker achter in de rij voor 'normale mensen zoals jij' aan te sluiten.. Prima.. Eindelijk aan de beurt gekomen bij de douane, vroeg ik of ik het nog wel zou redden, en weer werd het me verteld dat het nog wel eens spannend zou kunnen worden. Wat een spannend leven heb ik toch! Maar ik ben niet de sloomste, en heb het met gemak kunnen halen! Na wat vertraging kwam ik dan rond 12 uur aan op het vliegveld van Cairns en kwam ik toevallig m'n ouders tegen die bij de band op hun koffers stonden te wachten! Hoe leuk! Vervolgens was het nog een heel gedoe om een taxi te regelen naar ons hotel, en toen we er uiteindelijk eentje vonden kwam m'n vader er natuurlijk achter dat hij de code van z'n creditcard vergeten was... Handig! Toen m'n vader z'n afgetrainde lichaam had laten zien was de chauffeur oké en konden we onze dag vervolgen met een wandeling door de stad en uiteindelijk gingen we s avonds naar de pier van Cairns waar je allerlei leuke restaurantjes hebt, en waar we wat gegeten hebben samen met Eva die ook in Cairns aangekomen was die dag! s avonds ging ik nog even met Eva een afscheidsdrankje doen (ik zie haar pas in mei weer -huil huil).

17 februari
Vandaag vroeg het hotel uit en dan gaat ons avontuur met de campervan echt beginnen! Wat een kolossaal ding zeg! Jeeeeetje! We zijn onze dag begonnen met boodschappen doen in de Woolworths en vervolgde onze rit naar Port Douglas'. Daar hebben we even in een cafeetje gezeten en zijn we even naar het strand gegaan, four mile beach. Dit strand was erg rustig en omgeven door palmbomen, waar we tevergeefs nog een kokosnoot uit probeerde te krijgen. Vervolgens zijn we weer terug 't stadje ingegaan om uit te gaan eten en onze eerste nacht in de campervan doorgebracht!

18 februari
Vandaag gingen we naar Daintree toe, 'where the rainforest meets the reef'. Met andere woorden: het regenwoud loopt zo over in het strand, erg mooi om te zien. Zo mooi dat m'n vader -die aan het rijden was- er zo van onderste boven was dat hij de scherpe bocht te laat zag en dus te laat remde, waardoor we op de andere helft van de weg terecht kwamen. Resultaat: schade! Ja hoor, meteen de eerste dag al schade met m'n vader achter het stuur! Bij Daintree aangekomen gingen we op een bootje krokodillen spotten, toch wel enge beesten als je ze van dichtbij ziet! Vervolgens gingen we naar Mossman and Gorge waar je een mooie wandeling door het regenwoud en langs de watervallen kon maken, en waar gezwommen kon worden in een rivier zonder opgegeten te worden door krokodillen of haaien! Vervolgens ging m'n moeder als een echte kampeerder aan de slag met het avond eten, en ik heb braaf de afwas gedaan. Daarna nog een drankje voor de tent en zijn we redelijk op tijd ons bed ingegaan na een lange dag.

19 februari
De volgende dag zat de familie weer chagrijnig en vol met muggenbulten aan het ontbijt om daarna vol goede moed naar Mission Beach te rijden, ongeveer 150 kilometer ten zuiden van Cairns. We stonden hier op een mooie campingplaats, recht aan zee en een heerlijk zwembad, die je echt nodig hebt in deze hitte. We hebben nog even wat gedronken en geluncht in een leuk tentje in dit dorpje en hebben de middag doorgebracht aan het zwembad, en het strand, waar ontelbaar veel krabben waren. Aan het strand lag een hele mooie beachclub met een mooi zwembad en mooie lounge banken/ stoelen. Heerlijk!

20 februari
Vandaag was het dan onze laatste dag in Mission Beach. Ook vandaag zijn we weer het strand opgegaan en hebben we heel sportief een strandwandeling gemaakt. En ook vandaag was er weer bijna niemand op het strand, op de miljoenen kleine krabjes na. Langs het strand staan ook leuke huisjes, en m’n vader kreeg daardoor natuurlijk ineens ingevingen om ook een huis aan het strand te kopen.. Dream on dad! Uiteindelijk kwamen we weer terecht bij hetzelfde tentje als gister – vooral omdat er niet veel anders is, en als er iets anders is, ziet het er niet zo leuk uit als hier- en hebben we goed gegeten. En als je het iemand gunt, dan is het de eigenaar wel, die is super aardig! Omdat het weekend was kwamen alle locals ook naar dit eetcafé toe, en werd m’n vader door een Australiër aangezien voor iemand anders, en dus ging de beste man hele gesprekken met m’n vader aanknopen waar m’n pa niks van begreep, haha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Nicky

In deze blog ga ik jullie op de hoogte houden van allerlei dingen die ik meemaak tijdens mijn verblijf in het Down Under, Australia!

Actief sinds 29 Sept. 2014
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 9150

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: