ook hiert: beter laat dan nooit!Bali deel 2 - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Nicky Wiegmans - WaarBenJij.nu ook hiert: beter laat dan nooit!Bali deel 2 - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Nicky Wiegmans - WaarBenJij.nu

ook hiert: beter laat dan nooit!Bali deel 2

Blijf op de hoogte en volg Nicky

03 Maart 2015 | Indonesië, Balikpapan

8 februari
Vandaag ging ik dan mijn Bali reis vervolgen met mijn volgende bestemming : Seminyak. Niet zo'n party bestemming als Kuta, maar net even wat relaxter met een mooier strand. Het strand bevatte leuke strandtentjes, zo leuk dat ik pas naar huis (naja m'n hostel) ging lopen toen de zon al onder was.. En dat heb ik geweten : 1 keer en nooit meer. Omdat mijn hostel op ongeveer 25 minuten lopen van het strandtentje waar ik was ligt, en mijn coördinatie ongelooflijk slecht is, kon ik de weg naar mijn verblijf niet meer vinden. Daarbij kwam nog dat ik er op 't strand (wat ondertussen helemaal verlaten was) 6 zwerfhonden op mij afgerend kwamen en begonnen te blaffen, te grommen, en ze kwamen steeds dichterbij. Omdat deze hondjes mij aankeken alsof ik hun diner was, heb ik het op een rennen gezegd, een donkere straat in, weg van de honden. Hier kwam ik erachter dat ze straatverlichting nog moeten uitvinden in Seminyak en toen ik de weg naar mijn hostel vroeg aan enge vieze locals stuurden ze me elke keer een andere kant op. Doordat ik maar rondjes bleef lopen door smalle, donkere steegjes, weer honden en enge mannen tegenkwam heb ik het op een rennen gezegd naar een 5 sterren hotel, waar ik nogal wanhopig (ja ik was bijna aan het huilen van wanhoop) vroeg of iemand mij alsjeblieft naar mijn hostel kon brengen. Ik had geen geld meer, telefoon was leeg, en ik had het idee dat dit mijn laatste dag op de aardbol zou zijn als ik niet hierheen was gelopen. Gelukkig hielp het personeel me, ze gaven me thee en brachten me op de scooter naar mijn hostel. Mijn geluk kon niet op toen ik mijn hostel zag en volgens mij heeft de man die mij daar afzette nog nooit zo'n dankbare omhelzing van ongeveer 10 minuten (oke oke, 3 seconden) gehad! Thank god!

9 februari
Na de schrik van de vervelende gebeurtenis van gisteren, kwam ik er vandaag ook nog eens achter dat ik mijn net nieuw gekochte bikini in Kuta had laten hangen, lekker slim weer! In de taxi naar Kuta, nog even ontbijtje gedaan met de groep Australiërs van eergisteren, en vervolgens weer met de taxi terug. Met hem had ik afgesproken dat k hem 5 dollar zou betalen, maar ik had natuurlijk weer zo'n handige Harry gevonden die de weg niet wist, en letterlijk 8 keer uit zijn taxi gestapt was om de weg te vragen. Na een rit van 45 minuten (waar je normaal nog geen 20 minuten over doet) , kwamen we dan eindelijk aan bij mijn hostel, en de beste man wou meer geld zien, namelijk 15 dollar. Hier was ik het natuurlijk niet mee eens, aangezien ik hem van tevoren het adres had laten zien en hij beweerde dat hij de weg wist, en dus gaf ik hem 6 dollar (maar liefst 1 dollar extra!). Hier was hij niet zo blij mee en hij begon te schreeuwen en te dreigen. Op dat moment ben ik maar snel m'n hostel ingerend, de hele dag bang dat hij mij op zou wachten met zijn vrienden en mij even goed te grazen zou nemen. Maar dat gebeurde gelukkig niet! Na deze rit was ik op weg naar het strand (met plannen om op tijd naar huis te gaan) en uiteindelijk kwam ik -gratis en voor niks- in het W hotel (soort Hilton) binnen, en werd daar behandeld als hotelgast! Wat een heerlijk dagje, ik heb van alle faciliteiten gebruik mogen maken, en ik hoefde alleen voor de drankjes te betalen, best gelopen! Toen op tijd naar huis gegaan en s avonds samen met een Nederlandse uit eten geweest en naar de lounge bar van Potato Head hotel gegaan wat erg aan te raden is!

10 februari
Vandaag was het dan mijn laatste dag in Seminyak voordat ik naar Canggu (plaatsje ernaast) zou gaan. Vandaag ben ik ,hoe kan het ook anders, naar het strand gegaan met twee jongens uit Noorwegen. Je zou het niet verwachten, maar tot nu toe heb ik elke dag stralend weer gehad, volop zon en rond de 30 graden, en dat terwijl het hier nu regenseizoen is! Samen met de jongens ben ik die avond wezen eten en stappen in Kuta, wat toch ' the place to be ' is voor het nachtleven. Ook hier weer Nederlanders ontmoet, ze zitten ook echt overal hè!

11 februari
Vandaag had ik het plan om naar monkeyforest te gaan , wat in Ubud ligt, met de twee jongens uit Noorwegen, om dan eind van de dag naar Canggu te gaan voor 2 nachten en dan de overige 2 dagen in Ubud te spenderen. Maar ik ben zo veranderlijk als het weer, en toen de Nederlandse (waarmee ik een paar dagen geleden mee uit eten ging en naar Potato Head was geweest) mij vertelde dat zij ook naar Ubud ging en dat we anders wel een taxi konden delen (bovendien overtuigde ze me dat Canggu een beetje hetzelfde is als Seminyak ), besloot ik mee te gaan en Canggu te skippen. In Ubud ontmoetten we de jongens en met z'n viertjes gingen we naar Monkeyforest, een soort park met tempels, waar rond de 600 apen rondlopen! Omdat wij natuurlijk toeristen zijn en zonder helm op de scooter zaten, werden we aangehouden door de politie, die zei dat we 20 dollar moesten betalen. Toen de Noor vertelde dat hij eerder die dag ook al had moeten betalen voor hetzelfde geintje, was de politieman al snel oké met het feit dat we niks wilden betalen, als we de volgende keer maar netjes een helm zouden dragen! Dank u wel meneer de politie! S avonds ging ik met de Nederlandse, (ze heeft een naam trouwens ; hotske! Uit Friesland!) uiteten, en daarna gingen we redelijk op tijd terug naar onze kamer, voor een goede nachtrust.

12 februari
Vandaag stonden we rond 10 uur op en na een heerlijk gratis ontbijtje gingen we op ons gehuurde scootertje naar de zilver fabriek in Gianyar, waar onder andere ook sieraden voor het merk Buddha to Buddha gemaakt worden. Natuurlijk kon ik het niet laten om wat Buddha to Buddha sieraden te kopen en voldaan gingen we aan het einde van de dag op ons scootertje terug naar Ubud. Totdat het keihard begon te regenen.. We gingen schuilen bij een klein wegrestaurantje (restaurant is een heel luxe woord voor wat het werkelijk was) , waar we 0,30€ voor een grote Sprite betaalden, en waar we €0,45 voor een fles vodka gevuld met bezine betaalden! Koopjes! Toen we dachten dat het weer wat beter was, vervolgden we onze tour naar Ubud, maar we moesten wederom schuilen, dit keer bij het politie bureau! Natuurlijk werd ons gevraagd door de twee politiemannen of we single waren 'nee, jammer joh, we zijn allebei getrouwd!' en leerden we Hoofd-schouders-knie-en-teen-knie-en-teen op zijn Indonesisch! Na deze educatieve middag zijn we beland in een massage salon (was het regenseizoen dan nu echt begonnen?). Toen we na een hapje eten aan de overkant van de massage salon terug liepen naar onze scooter, bleek de band lek! Wat een pech! Alle garages waren natuurlijk dicht en we waren nog lang niet in het centrum van Ubud. Wanhopig hebben we de scooter bij een tankstation geparkeerd en vervolgden we onze weg lopend naar huis, waarbij we moesten uit kijken dat je niet in één van de vele gaten in de stoep viel. Gelukkig was er een betrouwbaar uitziend gezin, wat ons een lift naar het centrum van Ubud gaf (het bleek achteraf nog 15 min met de auto!), toen nog een geluk bij een ongelukje! En omdat de dag nog niet helemaal voorbij was, en het nog allemaal even erger moest worden dan dat het al was bleek dat onze douche niet werkte, de wc niet meer doortrok, en er een kakkerlak in onze badkamer zat! Shout out naar de Duitsers waar ik terecht kon om gebruik te maken van de badkamer!

13 februari
Vandaag een nieuwe dag, en hopelijk een goede dag! Dus gingen Hotske en ik redelijk vroeg ons bedje uit, want we wilden een bezoek brengen aan de beroemde rijstvelden van Ubud. Dit was voor mij de eerste keer dat ik rijstvelden zoals deze zag, en het was heel erg mooi! Na een wandeling van 2,5 uur gingen we op ons scootertje ( we kregen een andere van de verhuur) terug naar ons huisje, en omdat het zonnetje vandaag scheen hebben we even aan het zwembad gelegen. Daarna ben ik zelf nog even wat winkeltjes gaan bezoeken, en kon ik het niet laten om wat leuke kleding voor mezelf te kopen. Hotske zag ik na het avond eten in een tentje met een live band, die erg goed speelden!

14 februari
Omdat Hotstke en ik aangegeven hadden dat we het huisje voor 3 nachten wilden huren, in plaats van 4, werden we er s ochtends uitgezet en moesten we op zoek naar een nieuwe plek. De nieuwe plek was maar 4 euro per persoon, maar je kreeg ook echt waar je voor betaalde: niet veel dus. Na het stallen van onze koffers besloten we om vandaag een dagje naar de Spa te gaan. Het weer was bewolkt en Bali staat nu eenmaal bekend om haar heerlijke spa's! Zo gezegd, zo gedaan. We belandden op een geweldige plek, met uitzicht over de rijstvelden en we kregen een behandeling van ruim 2 uur : eerst werden je voeten gewassen en behandeld, daarna kreeg je een Balinese full body massage, en vervolgens werd je gescrubd. En hoe! Ik had het idee alsof deze vrouw jaloers was op m'n bruine kleurtje en er alles aan deed om die bruine kleur van mijn lichaam af te krijgen! Auw! Gelukkig kreeg ik daarna een olie behandeling en mocht ik vervolgens even tot rust komen in een melkbadje! Wat een voldoening geeft zo'n dagje Spa je dan! Op onze terugweg kwamen we langs een mini marktje, en we besloten een kijkje te nemen. Daar werden we aangestaard alsof we aliens waren, waarschijnlijk omdat we de enige blanken en niet-locals waren op de markt. We hebben heerlijk primitief gegeten op het marktje, super knus! Omdat dit mijn allerlaatste avond in Bali was, besloten we na het avond eten verschillende kroegjes te bezoeken. Het leuke is, dat er hier veel kroegjes en barretjes met live bands zijn, en dat is ook hetgene wat de mensen aantrekt! We begonnen bij een ontzettend leuk Cubaans restaurant/barretje, Havana genaamd. Vervolgens gingen we naast een ander cafe waar een bandje allemaal leuke covers van UB40 en Bob Marley speelden, en we eindigden in een andere Bob Marley café, waar mensen helemaal uit hun plaat gingen, en wij ook maar de dansvloer zijn opgegaan! Na een leuke avond lagen we dan in de 4€-kamer, met een badkamer wat een wc had zonder doortrek knop, een douche zonder warm water, geen toilet papier, geen wastafel, tja wat was er eigenlijk wel? Niet veel, maar we hadden wel geluk met een o zo mooie boom in onze badkamer, wat natuurlijk de nodige beestjes aantrok. Erg over nagedacht..

15 februari
Mijn laatste dag in Ubud, en bovendien mijn laatste dag in Bali, mijn laatste dag in Indonesië! Vandaag was het heerlijk weer, en hebben we bij een ander hotel genoten van de zon en voornamelijk aan het zwembad gelegen. We zijn nog voor een hapje en drankje naar een organisch cafe geweest waar alles echt vers gemaakt wordt. Wat dat betreft is Ubud best zweverig met haar organische/ veganistische winkeltjes, yoga- & meditatielessen, en alternatievelingen. Om half 7 werd ik netjes door de taxi opgehaald om naar het vliegveld te gaan, en ook dit keer was het weer spannend of ik mijn vlucht wel zou gaan halen, aangezien er een enorme file stond.
Na aardig wat gestress, zat ik dan eindelijk in het vliegtuig , wederom tussen de huilende kindertjes (waar ik al zo'n fan van ben) en heb tot mijn grote genoegen maar liefst 1,5 uur slaap gehad!

  • 03 Maart 2015 - 23:26

    Je Allergrootste Fan:

    Leuk verhaaltje maar ik moet je toch even vertellen dat we al iets verder in het leven zijn en het februari was xxxxxxx Eefje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Balikpapan

Nicky

In deze blog ga ik jullie op de hoogte houden van allerlei dingen die ik meemaak tijdens mijn verblijf in het Down Under, Australia!

Actief sinds 29 Sept. 2014
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 9188

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: