Oostkust! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Nicky Wiegmans - WaarBenJij.nu Oostkust! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Nicky Wiegmans - WaarBenJij.nu

Oostkust!

Door: Nicky

Blijf op de hoogte en volg Nicky

03 Februari 2015 | Australië, Brisbane

Vrijdag 23 januari
Vandaag was het dan tijd om naar m'n volgende stop te gaan: Noosa! Noosa is erg bekend bij De locals, veel mensen gaan erheen als ze een paar daagjes vrij hebben. In Noosa verbleef ik in het Nomads hostel, waar ik nog niet kon inchecken omdat ik voor 2 uur s middags aankwam. Omdat ik geen zin had om te wachten heb ik snel m'n bikini aangeschoten en mijn bagage achter gelaten bij de bar die overdag werd gebruikt als bagage ruimte. Ook hier zat het weer niet mee, want zodra ik op weg was naar het strand begon het helaas te regenen. Ik ben toch niet in Nederland potverdikkie! Na meerdere keren geschuild te hebben kwam ik dan aan in het stadje van Noosa, erg klein maar heel knus met haar schattige winkeltjes. In ' The foodcourt' , kwam ik Sandra tegen (die ik - voor mijn gevoel alweer lang geleden- heb ontmoet tijdens mijn tour op de Great Ocean Road). Samen met haar en een andere gezellige Hollandse gast met een zachte G hebben we geluncht, gezellig wat bijgekletst, natuurlijk wijn gedronken en zelfs het spel uno gespeeld , kan je nagaan wat het weer hier met me doet, ik ben namelijk totaal geen spelletjes persoon. Terug in het hostel was de bar al geopend en mijn koffer weg.. T zal eens niet zo zijn. Na een zoektocht met het personeel, kwamen we erachter dat mijn o zo grote koffer heel goed verstopt zat in een hoekje van een klein donker kamertje. Vervolgens ben ik de hele avond vergezeld door Nederlanders, van uit eten tot de bar aan toe, gezellig hoor!

Zaterdag 24 januari
Vandaag was het heerlijk weer en ben ik samen met Michelle, een Nederlandse die ik eigenlijk al had ontmoet in Byron Bay en waarmee ik in dezelfde kamer sliep hier in Noosa, naar nog meer leuke winkeltjes gegaan. Na de lunch zijn we samen naar een lookout gelopen , wat nog een hele wandeling bleek, maar wat zeker de moeite waard was. Wat een adembenemend uitzicht! (Foto's op Facebook!) vervolgens hebben we nog aan het strand gelegen en hebben we s avonds lasagne met patat (een hele rare combinatie inderdaad) gegeten bij het hostel.

Zondag 25 januari
Vandaag, hoe kan het ook anders, weer naar het strand gegaan. Op het moment dat ik op m'n buik een boek aan het lezen was werd ik plotseling van achteren ingesmeerd op m'n rug. De Australiër die me aan het insmeren was zei erbij dat ik een beetje aan het verbranden was, en vervolgde het met een lollig :' o ja en je bent op de Australische tv voor Australian Day dus lach even naar de camera'. Toen ik omkeek stond er inderdaad een cameraploeg te filmen, nee hè! Ik weet niet wat het is, maar in Nederland kom ik nooit op tv en hier ben ik al twee keer onverwacht gefilmd voor de Australische tv. Vinden ze me hier toch leuker.. S avonds kwam ik erachter dat ik inderdaad verbrand was, niet m'n rug maar m'n hoofd was knalrood, en dat terwijl ik het ingesmeerd heb met factor 50! S avonds had ik allemaal nieuwe mensen op mijn kamer zitten, en heb ik met 5 Deense meiden en 2 Deense jongens gezellig bij het barretje gezeten.

Maandag 26 januari
Vandaag is het Australian Day! Dit is een nationale feestdag waarop de Australiërs vieren dat ze Australiërs zijn.. Ik had er overdag niet veel van meegekregen, omdat ik aan het eind van de ochtend de bus naar Rainbow Beach nam! Aangekomen in Rainbow Beach ging ik meteen naar het strand toe, om Michelle (die ik ken van Byron en Noosa) weer te ontmoeten, maar omdat het zo hard waaide en ik dus de hele tijd zand in m'n gezicht geblazen kreeg was ik na een klein uurtje er goed klaar mee. Terug in het hostel hebben we nog even bij het zwembad gezeten en s avonds heb ik een hele leuke meid uit Colorado ontmoet. Na wat biertjes gedronken te hebben gingen we naar het strand voor een beachparty. Omdat Rainbow beach eigenlijk een dorpje is wat bestaat uit 1 strand en 1 straat is er niet veel te beleven, ook voor de locals niet. Daarom kwam een local met het geweldige idee om een beachparty te houden, omdat het Australian day is, en hij had discolichten en speakers bij zich. En wat was het lachen zeg! Van techno naar Sweet home Alabama (waarop ik nog een country dans van m'n Amerikaanse vriendin heb geleerd), alle muziek kwam voorbij. Super leuk, totdat een meisje met d'r dronken hoofd dacht dat ze met de sterke stroming in de zee moest gaan zwemmen. En wat denk je? Na een uur is het meisje zoek, alle muziek ging uit en er werd omgeroepen op zoek te gaan naar het meisje in de zee. Niet veel later werd ze gevonden door een paar jongens, die vertelde dat ze eruit zag alsof ze overleden was. Politie, ambulance, alles erbij. Treurige afsluiting van een geweldige avond!

Dinsdag 27 januari
Vandaag ging ik naar de Sanddunes in Rainbow Beach (ja die hebben ze ook nog). Het was een stukje lopen, maar we liepen langs mooie huizen en mooie bossen en uiteindelijk kwamen we uit bij een mini Sahara met aan de ene kant uitzicht op zee, en aan de andere kant uitzicht op de bossen, erg aan te raden dus! Omdat het erg warm was doken we meteen na de wandeling het zwembad water in en helaas moest ik die avond afscheid nemen van m'n leuke Amerikaanse kamergenoot! Toevallig kwam ik dezelfde avond de Nederlandse gast met de zachte G tegen, en heb ik daar nog even mee zitten kletsen en wat gedronken, dit keer alleen frisdrank, haha!

Woensdag 28 januari
Vandaag vroeg uit de veren, want ik ging vandaag op weg naar m'n volgende tour :3 dagen Fraser Island. Samen met 4 Duitsers (het lijkt wel alsof heel Duitsland hier zit),2 Engelsen en en Nederlands meisje deelde ik de auto en voordat we weg waren was er al een van de andere auto's van onze groep (er zijn 4 auto's in 1 groep) kapot. Altijd fijn zon start, en omdat de regen niet zonder mij kan, begon het ook nog eens te regenen! Daarna klaarde het gelukkig snel op en kwamen we na een weg vol met bobbels aan bij Lake McKenzie, een super mooi meer wat gecreëerd is door alleen regenwater en wat super helder water is en een parelwit zandstranden heeft. Aan het einde van de dag kwamen we aan bij ons Aboriginal achtige tentenkamp. Op dit kamp waren twee dingen verboden: fluiten en op de grond spugen. Dit was verboden, omdat we op deze manier boze geesten konden oproepen.. Tja, en laat ik nou net degene zijn die de eerste regel vergat en vrolijk aan het fluiten was. Flink op m'n donder gehad van die chagrijnige Aboriginal. De eerste avond was het één groot feest en kwam ik weer Michelle tegen (van byron, noosa en rainbow!) samen met haar en een paar anderen nog wat dansjes gewaagd in een hok wat een discotheek genoemd word, en daarna heerlijk geslapen in een klein tentje op de grond met een dunne slaapzak en geen kussen..

Donderdag 29 januari
Vandaag hadden we heel luxe scrambled eggs als ontbijt, waarvan ik niks op had omdat die stomme, gierige, amper Engelse sprekende Duitsers uit m'n groep met hun dikke lichamen voor 3 personen zaten te eten. Ach ja, boterham met pindakaas is ook niet verkeerd.. In de auto op weg naar een smal riviertje, wat erg koud was maar waar ik toch in ben geweest, wat ben ik toch een diehard! Daarna zijn we naar de Champagne Pools geweest, waar we in konden zwemmen. Deze champagne Pools zijn eigenlijk natuurlijke zwembaden in de zee, gevormd door de rotsen. Doordat er rotsen liggen, scheiden die stukjes water af van de zee, waardoor het lijkt op echte zwembaden. Hier konden we gelukkig wel in zwemmen, want zwemmen in de zee is verboden, omdat ik hier de meeste haaien van Australië rond zwemmen. Uiteindelijk zijn we nog een berg omhoog geklommen waar je een fantastisch uitzicht had over de stranden en de zee (waar je zogenaamd haaien en dolfijnen kon zien, maar die natuurlijk niemand heeft gespot) en uiteindelijk bezochten we een wrak van een schip wat in 1935 aanspoelde en sindsdien onaangetast is gebleven. Ook kwamen we nog dingo's tegen, een soort honden die je maar liever niet van dichtbij tegen komt, ook al zien ze er nog zo lief uit..

Vrijdag 30 januari
Vandaag was het dan de laatste dag van de tour, en de lucht was strakblauw! Heerlijk! Vandaag gingen we naar Lake Wobby, een meer van 40 meter diep waar je eigenlijk een gratis Spa kunt krijgen. Zodra je in het water zit, komen er kleine visjes op je af die meteen aan je beginnen te knabbelen! En het kietelt! Het duurt even om er te komen, eerst een wandeling door de bossen, dan nog een stuk over een andere mini Sahara lopen, maar als je er bent is het leuk! Het water is niet zo blauw en helder als Lake McKenzie, en het strand misschien niet zo wit, maar die gratis Spa is toch wel lekker hoor. Voor lunch hadden ik en mijn 'autogenoten' niks te eten, want de ratten hadden s nachts al onze wraps en brood opgegeten.. En natuurlijk waren wij de enige groep die daar last van hadden. Smekend bij andere groepen hebben we uiteindelijk toch nog een redelijke lunch kunnen krijgen en s middags om 2 uur namen we de Ferry terug naar het vasteland, weer terug naar Rainbow Beach.

Zaterdag 31 januari
Vandaag nam ik, in tegenstelling tot de meeste Backpackers, de bus richting het zuiden, weer naar Brisbane. Ik ging naar Brisbane, omdat ik vanaf hier morgen naar Bali zal gaan vliegen. BALI???? JA BALI! Ik heb nog twee weken voordat mijn ouders komen, en omdat ik niet twee keer de hele oostkust wil doen (oostkust is super mooi maar super duur) en de outback erg warm en duur is op het moment, Perth (westen van Australië) ook maar weer 1 of andere random stad van Australië is en er in Bali een regenseizoen is, koos is voor Bali! Op naar het regenseizoen, daar ben ik tenslotte toch een Hollander voor! Nu heb ik gehoord dat het regenseizoen in Bali niet zoveel voorstelt en mijn iPhone voorspelt goed weer (laten we het niet hebben over hoe vaak een iPhone het fout heeft wat betreft het weer) en Bali is nu eenmaal een erg mooi land! Maar voordat we naar Bali gaan , heb ik nog een middag en avond in Brisbane, en die hebben ik en een andere Nederlander gebruikt om naar Southbank te gaan, een buurt in het zuiden van Brisbane. Dit is een hele leuke buurt, vol met leuke terrasjes en cafeetjes, en omdat Brisbane geen natuurlijke stranden heeft, is er zelfs een nepstrand gemaakt, hoe leuk! Ook nog even de letters van brisbane opgezocht (een soort van Hollywood letters alleen dan met de naam Brisbane en met wat meer kleur) en natuurlijk er even mee op de foto geweest. Voor de geïnteresseerden: dit kunst object is 23 meter lang en de letters zijn 3 meter hoog. Dan voel je je toch best klein.

Zondag 1 februari
Vandaag werd ik om 7 uur opgehaald met de shuttlebus om naar Brisbane AirPort te gaan. De shuttlebus regelen kon natuurlijk weer eens niet zonder problemen gaan : eerst werd de lijn 2 keer uit het niets verbroken, en toen ik eindelijk na een kwartier in de wacht staan iemand aan de lijn had, kon ze maar niet het adres vinden waar ik opgehaald zou moeten worden.. Een halfuur later en vele herhalingen later was het dan toch geregeld en zat ik de volgende dag keurig op tijd in het shuttlebusje. Op het vliegveld zelf ging alles wel goed, tot mijn verbazing aan toe en zelfs de vlucht vertrok zonder enige vertraging!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Nicky

In deze blog ga ik jullie op de hoogte houden van allerlei dingen die ik meemaak tijdens mijn verblijf in het Down Under, Australia!

Actief sinds 29 Sept. 2014
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 9148

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: