back in Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicky Wiegmans - WaarBenJij.nu back in Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicky Wiegmans - WaarBenJij.nu

back in Sydney!

Blijf op de hoogte en volg Nicky

28 December 2014 | Australië, Sydney

woensdag 24 december
Vandaag behoorlijk uitgeslapen na het stappen, en 's middags nog even naar Rushcutters Bay geweest met de Nederlandse Sandra. Daar werden we omringd door allerlei honden die even een knuffel kwamen halen. En 's avonds was het dan zo ver: KERSTAVOND! Samen met 16 anderen heb ik een heerlijk diner gehad, bereid door een Franse jongen die natuurlijk bekend is in de 'haute cuisine'. Naja 'haute'.. We hadden fingerfood vooraf (gehaktballetjes, stukjes quiche), wat ik beter niet had kunnen nemen, want ik zat al vol voordat de kalkoen op tafel stond. Heerlijke gegratineerde aardappeltjes, kalkoen, en salade! Als toetje nog chocoladetaart of limoencake, lekker lekker!

donderdag 25 december
Vandaag was het dan 1e kerstdag! Ondanks al de kerstbomen, kerstversieringen en kerstmutsen heb ik door de hitte totaal geen kerstgevoel. Vandaag ben ik met Eva, Robert en Sandra kerst gaan vieren op het strand van Bondi Beach! Weer eens wat anders.. Het was heel druk, en iedereen liep met kerstmutsen of kerstbikini's , heel grappig om te zien! Helaas sloeg het weer rond een uur of 3 om, en zijn we snel naar een strandtentje gevlucht. Na een liter sangria per persoon, hebben de 'Dutchies' me zo ver gekregen om een spelletje te spelen, hints.. Stond ik dan, als een gek Winnie the Pooh uit te beelden midden in die hut. We hebben ons prima vermaakt en heerlijk gegeten! 's Avonds hadden we nog het plan om uit te gaan, maar helaas was alles, maar dan ook alles gesloten. Uiteindelijk toch nog een minifeestje gehad in Jacks Place.

vrijdag 26 december
2e kerstdag, wat ze hier Boxing Day noemen. Op deze dag is er uitverkoop, heel veel uitverkoop, maar dat is alles behalve leuk. Ik en een Zweedse vriend gingen vol goede moed de stad in om te shoppen, maar we hebben ons gauw bedacht toen we zagen hoe druk het was. Meterslange rijen, zelfs een rij van een halfuur voor alleen al de roltrappen, niet normaal! Snel naar Tamarama Beach gegaan, maar zelfs daar was het druk! 's Avonds een Jacks Place feestje gehad, gezellig wat gedronken met het standaard groepje van de residentie.

zaterdag 27 december
Vandaag uitgeslapen, weer een poging gedaan tot shoppen, maar het was nog steeds veel te druk. Even de rust opgezocht in een mooi parkje in het centrum, en daarna nog een poging gedaan tot shoppen in het rustigere gedeelte van de stad, en uiteindelijk nog wat oorbellen weten te scoren. Thuis aangekomen, snel omgekleed en klaargemaakt voor de avond, want vanavond zouden we dan naar de Home Club gaan met een groep. Het was erg gezellig, en ik kwam daar ook nog mensen tegen die ik op mijn trip naar de Great Ocean Road had ontmoet! Helemaal leuk!

zondag 28 december
Vandaag met Helena en een ander meisje naar een travel agency geweest om onze trip naar Tasmanië te boeken. We gaan van 2 tot 8 januari hier naar toe, waarvan we 1 dag in Lanceston hebben, 2 dagen een tour naar de highlights van de oostkust van Tasmanië en dan nog 2,5 dag in Hobart en 1 dag in Port Arthur! Daarna moest ik nog voor mezelf het een en ander boeken voor de oostkust die ik waarschijnlijk vanaf 11 januari ga doen. Al met al heb ik daar maar liefst 5 uur gezeten! Maar het was toch bewolkt en de gozer die mij hielp was een gezellige Utrechter!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Nicky

In deze blog ga ik jullie op de hoogte houden van allerlei dingen die ik meemaak tijdens mijn verblijf in het Down Under, Australia!

Actief sinds 29 Sept. 2014
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 9149

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: