slaap tekort - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Nicky Wiegmans - WaarBenJij.nu slaap tekort - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Nicky Wiegmans - WaarBenJij.nu

slaap tekort

Door: Nicky

Blijf op de hoogte en volg Nicky

24 December 2014 | Australië, Adelaide

Dinsdag 9 december

Voordat ik vertrek uit Sydney wil mijn lieve Franse vriendinnetje me nog even gezien hebben. Samen met haar ben ik naar Hyde Park geweest en hebben we samen met andere internationals genoten van het zonnetje en de nieuwjaarsplannen besproken ; we hebben allemaal nog geen idee wat we gaan doen. Op het allerlaatste moment spontaan besloten om uit eten te gaan bij een All-you-can-eat pizza restaurant. All you can eat pizza eten dus, alsof je er aan 1 niet genoeg hebt.. Daar met z'n 15en gegeten, en mijn buik ontplofte. Die avond nog een Nederlandse vriend ontmoet en met hem nog gezellig een drankje gedaan!

Woensdag 10 december
Samen met Helena (een hele goede Duitse vriendin van me) ben ik er op uitgegaan. Als eerst een lekker ijsje gehaald bij N2, dit keer een Nutella ijsje met witte chocolade en gepofte rijst met melk chocolade erover heen. Heerlijk! Vervolgens zijn we naar de Chinese Garden gegaan. Het lijkt net alsof je in China loopt, totdat je omhoog naar die torenhoge gebouwen kijkt, die buiten de muren van de Chinese Garden gevestigd zijn. Heerlijk dagje gehad, maar helaas ging het aan het einde van de dag een klein beetje regenen. Grappig genoeg werden we nog aangesproken door jongens die eerst dachten dat we Russisch waren, omdat we allebei grote blauwe ogen en donker haar hebben.. Ik weet niet of ik dat nou op moet vatten als een compliment of niet.. En later werden we nog een keer aangesproken, door een jongen die gewoon even wou vertellen dat we mooi waren! Altijd fijn om te horen, toch?
Die avond spontaan besloten om uit te gaan in Bondi, wat veel gezelliger bleek te zijn dan verwacht! Natuurlijk waren we eerst verdwaald, maar na een halfuur rondlopen hadden we het dan eindelijk gevonden, en in de club zelf kwamen we nog een aantal bekenden tegen.

Donderdag 11 december
Vandaag dan eindelijk naar de Sydney Tower geweest! Helaas was het wel een beetje bewolkt - ja het weer zit de laatste paar dagen niet helemaal mee hier in Sydney- , maar wat een mooi uitzicht heb je vanaf hier! Ik was hier samen met Eva en 2 andere Franse jongens, omdat we een paar weken geleden 2e werden tijdens het spelletje Trivia, terwijl ik een hekel heb aan spelletjes, maar ik werd verplicht door Eva om mee te doen en met een goed resultaat: gratis kaartjes voor de Tower! Veel foto's gemaakt, daarna lekker spaghetti gegeten - natuurlijk door iemand anders laten maken, want ik weet 2 maanden verder nog steeds niet hoe ik moet koken- . Donderdag is (zoals jullie weten) IVY night, maar ik was niet van plan om te gaan, aangezien ik rond kwart voor 7 naar het vliegveld moest vertrekken om mijn vlucht naar Adelaide te halen. Maar jullie kennen me, een paar wijntjes verder ben ik ook niet meer zo moeilijk over te halen, en daar stond ik dan; om 3 uur 's nachts nog steeds te dansen in Sydney... 3:30 uur in Helena's bedje samen met Helena, en 3 uur later er weer uit...

Vrijdag 12 december
Ontzettend moe, maar vol energie naar het vliegveld, en natuurlijk kom je dan onderweg altijd mensen tegen die je liever niet tegenkomt met je brakke ochtendhoofd.. Op het airport aangekomen, bleek ook nog eens dat ik een uur vertraging had.. Naja, het kan altijd erger! Een paar uur later kwam ik aan in het hostel (JAAA voor het eerst in mijn leven ga ik overnachten in een hostel!), en het zag er redelijk oke uit. Spulletjes gestald, en op weg naar strand om daar een nichtje van mijn Braziliaanse vriend die ik in Sydney heb, te ontmoeten. Samen zijn we eerst een heerlijk ijsje wezen halen, door een winkelstraat gelopen, en daarna met onze bikini's wezen bakken in de zon.. en wat denk je? Ik ben mezelf natuurlijk vergeten in te smeren en mijn hoofd was VUUR, VUURROOD! Snel Aloe Vera gekocht, en de hele avond blijven smeren. Samen met het Braziliaanse meisje (het voelde alsof ik haar al maanden kende) even lekker wat gegeten bij een hele mooie pier, met mooi uitzicht over het water en boten, en vervolgens naar een pub gegaan om daar één biertje te drinken.. Het bleef natuurlijk niet bij één biertje, want we hadden aardige Australiërs ontmoet en die bleven ons maar bier geven. Hele gezellige avond gehad, met als gevolg dat ik weer maar 3 uur slaap had. aangezien ik half 3 in bed lag, en half 6 er weer uit moest, voor Kangaroo Island..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Nicky

In deze blog ga ik jullie op de hoogte houden van allerlei dingen die ik meemaak tijdens mijn verblijf in het Down Under, Australia!

Actief sinds 29 Sept. 2014
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 9190

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: