Einde van Sydney komt in zicht.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicky Wiegmans - WaarBenJij.nu Einde van Sydney komt in zicht.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicky Wiegmans - WaarBenJij.nu

Einde van Sydney komt in zicht..

Door: Nicky

Blijf op de hoogte en volg Nicky

01 December 2014 | Australië, Sydney

Donderdag 27 november

Toch maar een ochtendje school overgeslagen… toen we s middags uiteindelijk aankwamen viel ik de hele tijd net niet in slaap in de klas en ik was weer mijn mergpijpjes vergeten. Die avond om half 7 uit wezen eten bij de Sugarmill, omdat er een Nederlands meisje uit Jacks place jarig was, en natuurlijk was ik uitgenodigd! Zonder mij geen feest zeggen ze he.. ’s Avonds nog wat gedronken op een afscheidsfeestje van een meisje, die natuurlijk ook niet zonder mij kon. Gezellige avond gehad, weer nieuwe mensen ontmoet, maar geen IVY night, alweer niet! Toch een beetje jammer als je dan de volgende dag hoort dat One Direction in IVY was! Vrijdag is mijn laatste schooldag, en dan moet je toch wel een beetje fit zijn, dus vandaar dat ik het toch maar overgeslagen heb!

Vrijdag 28 november
Laatste schooldag hier in Australië! Dit keer niet mijn mergpijpjes vergeten mee te nemen, gelukkig! Ze vonden het allemaal hartstikke lekker, super leuk om te zien! Een Slowaaks meisje uit mijn klas had een hele lekkere taart gebakken, en een Braziliaans meisje had Brigadeiro gemaakt, een soort chocolade bolletjes. En daarna moest we nog gaan lunchen met de klas! We zijn gaan lunchen bij een Aziatisch restaurant, waar ik prima heb gegeten, maar vooral erg heb gelachen! Mijn Zwitserse klasgenoot is de grappenmaker van de klas, en ik had natuurlijk weer het geluk dat ik tegenover hem zat tijdens de lunch, dus ik heb bijna in mn broek geplast van het lachen. Na school met een paar klasgenoten naar Pitt Street geweest, waar ze een hele grote kerstboom, kerstman en slee uit allemaal legosteentjes hebben gemaakt. Het duurde 1500 uur om dit te maken! Hierna nog even snel naar het strand gegaan met de Franse Alexandre, want het weer is wederom veel te mooi om dat voorbij te laten schieten. ’s Avonds bij mijn 2 favoriete klasgenootjes gegeten en lekker wat gedronken!

Zaterdag 29 november
Rustig wakker geworden ,gedoucht en daarna naar Elizabeth Bay gegaan om daar heerlijk te genieten van de zon in het park, met zelfs om half 4 s middags nog 30 graden! Met mijn goede instelling mijn boeken meegenomen, om in het park te kunnen leren, maar omdat ik in het park in slaap ben gevallen is er niks van gekomen! 'S avonds had ik het plan om op tijd naar bed te gaan en nog even te skypen, want zondag is er een festival! Maar omdat mijn WIFI het niet deed en mijn Franse vriendin problemen had en wat afleiding nodig had, ben ik naar Bondi Junction gegaan, en ben ik samen met haar en de Brazliaanse Manoella naar een soort klein huisfeestje gegaan van hun Australische vriend. Natuurlijk moest er weer een klein drankspelletje gespeeld worden. Boter kaas en eieren met shotglazen, en wie verloor moest ze allemaal opdrinken. Bovendien moest er 60 minuten lang , elke minuut een shotje bier gedronken worden door ons allemaal. Ik denk dat we net aan de 30 minuten gehaald hadden, en toen waren we er mooi klaar mee! Natuurlijk ook nog meegelald met gouwe ouwe hits!

Zondag 30 november
Vandaag een festivalletje meegepakt hier in Australië! Stereosonic, met grote artiesten zoals Tiesto, Calvin Harris, Showtek, Disclosure! Er waren zelfs twee Nederlandse stages! Van tevoren met ongeveer 20 man wat gedronken op het dakterras bij ons in het huis! Was zo gezellig dat we 2.5 uur later vertrokken dan gepland.. Na een uur reizen waren we er dan eindelijk! Goede muziek, leuke sfeer en zelfs nog een Nederlander ontmoet die ook op Harbourlife was! Helaas begon het eind van de middag te storten van de regen, en het hield niet op tot het einde van de avond. Maarja, ik als Nederlander ben het gewend en ik had er niet zo'n last van! Als afsluiter naar Tiesto geweest, maar dat was wel een kleine tegenvaller. Hij was erg aan het experimenteren, hij draaide zelfs Dubstep! Moet niet gekker worden.. Één groot drama aan het einde van de avond, want iedereen gaat op hetzelfde moment naar buiten natuurlijk! Uiteindelijk ben ik Eva en Helena in de trein kwijtgeraakt, maar gelukkig had ik nog wel mijn twee klasgenootjes en een andere Braziliaanse gast gevonden! Zij wouden per se naar de Mac Donalds, dus vooruit dan maar. Wat heb ik gelachen om de slappe humor van hun zeg! Natuurlijk had ik weer de pech dat er geen bussen of treinen gingen naar de wijk waar ik woon, en omdat Eva mijn tasje bij haar had, had ik geen geld (en de rest van de jongens ook niet, want ik heb hun van tevoren zelfs geld geleend) om een taxi te nemen. Toch had ik het weer mooi geregeld, want ik ben mooi bij mijn twee klasgenootjes gaan pitten in het tweepersoonsbed, in mijn eentje! Heerlijk zo'n groot bed voor je alleen! De volgende ochtend de jongens geholpen met verhuizen, want ze moesten het appartement uit! Één van de jongens komt ook in Jacks Place wonen, dus dat wordt nog gezellig!

Maandag 1 december
De zomer is officieel begonnen hier in Australië! Met warm weer en een heerlijk zonnetje! Op het moment ben ik mijn blog aan het bijwerken en zo meteen ga ik aan de studie, want woensdag heb ik mijn Cambridge examen! Spannend! Vanavond uiteten in een Italiaans restaurant, want één van de meiden hier, Antonia, is jarig! Morgen ga ik naar een Travel Agency, een reis plannen voor de Great Ocean Road, Melbourne , Philip Island ( eiland met allemaal pinguïns) en misschien dat ik Adelaide ook nog mee pak! Het is de bedoeling dat ik met kerst en oud en nieuw weer terug ben in Sydney, want dat schijnt hier heel leuk te zijn en ik wil dat natuurlijk ook vieren met al mijn vrienden hier in Sydney!

Keep you posted! xx Nicky

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Nicky

In deze blog ga ik jullie op de hoogte houden van allerlei dingen die ik meemaak tijdens mijn verblijf in het Down Under, Australia!

Actief sinds 29 Sept. 2014
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 9195

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: