Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicky Wiegmans - WaarBenJij.nu Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicky Wiegmans - WaarBenJij.nu

Sydney!

Door: Nicky

Blijf op de hoogte en volg Nicky

20 November 2014 | Australië, Sydney

Zaterdag 15 november
Op deze dag al redelijk vroeg uit bed om eerst een kijkje te nemen op de Organische markt die bij ons op de hoek zit, wat ziet het eten er daar lekker uit zeg! Daarna samen met Eva, Helena en 2 andere Duitse meisjes (Kristy en Antonia) naar Luna Park gegaan. Luna Park is een klein outdoor pretpark, erg bekend in Sydney. Het is zo klein dat je na een kwartier alles al gezien hebt, maar het is wel leuk om er even geweest te zijn. Daarna met de Ferry naar Darling Harbour gegaan, daar nog even rondgelopen en vervolgens naar Chinatown gegaan, een Chinese wijk in Sydney. Straten en winkeltjes, alles ziet er Aziatisch uit. Daarna doorgelopen naar de Haymarket, één van de bekendste markten van Sydney. Deze markt is ontzettend groot en is indoor. Je hebt er van alles, souvenirwinkels, echte neppe Gucci tassen en riemen, en een grote groente en fruit afdeling, waar je een zak wortels of een bak druiven kan kopen voor maar €0,70! Erg goedkoop dus! Na heel wat gelopen te hebben, zijn we bij een Aziatisch restaurant gaan zitten waar we een vol bord met Noodles namen, met drie verschillende soorten vlees, en dat voor maar €5,-! Daar moet ik vaker heen! ’s Avonds met mijn nieuwe beste Braziliaanse vriendin (die ik donderdag in mijn aangeschoten bui heb ontmoet) naar een Braziliaans feest gegaan. Nooit gedacht dat het zo leuk kon zijn! Ook hier weer gezellige nieuwe mensen ontmoet, al viel het me wel op dat ik waarschijnlijk de enige was die niet van Zuid- Amerika kwam. Goed voor m’n Engels! Maar niet elke avond kan zonder problemen verlopen, dus dit was de avond delict. Nadat ik thuis kwam van uitgaan, heb ik snel mijn tandenborstel gepakt om mijn tanden te gaan poetsen in de badkamer. En wat blijkt? Heb ik mijn deur op slot gedaan, maar de sleutel erin laten liggen. Normaal gesproken loop je dan naar de housemanager, bonk je op zijn deur om hem wakker te maken en geeft hij je de reservesleutel, maar na een halfuur op en tegen zijn deur gebonkt, getrapt en geschreeuwd te hebben –en daarmee serieus de helft van de residentie mee waker gemaakt te hebben- , kwam ik erachter dat de housemanager precies deze avond niet thuis was. Samen met Helena een lege kamer gevonden, dus net toen ik van plan was om daar te pitten en mijn housemanager te bellen om dit goede plan te vertellen, kreeg ik te horen dat ik daar absoluut niet mocht slapen, want die ochtend zou er een nieuw iemand komen en die zou nogal raar kunnen reageren als ik in zijn bed lig. Uiteindelijk bij een ander meisje met een tweepersoonsbed in bed gekropen en de volgende ochtend kon ik dan ein-de-lijk mijn sleutel halen. Het is alleen al wel de vijfde keer dat ik mijn sleutels vergeet, dus de volgende keer moet ik hem een sixpack Heineken betalen.

Zondag 16 november
Deze dag eerst naar het park gegaan om daar in het zonnetje mijn huiswerk te maken, en daarna een wandeling gemaakt langs de mooie baai. Ik ben zo gelukkig dat ik op zo’n mooie plek woon! Daarna met Eva naar het Opera House gegaan, aangezien Eva hier nog niet was geweest. En ze zit hier al bijna 3 maanden! Gek mens! Daarna de Botanic Gardens opgezocht, maar helaas konden we er niet in omdat de G20 ( team van wereldleiders van 20 verschilende landen, waaronder de EU) aan het vergaderen was in het Government House, wat middenin de Botanic Gardens ligt. Pech! Daarna nog lekker gegeten met Eva bij de Sugarmill, een restaurant met goedkoop, maar best lekker eten.
Maandag 17 november
Vandaag weer heerlijk weer, dus wederom meteen na school naar het strand gegaan met Helena en de Franse Alexandre. Later kwamen er nog 2 klasgenoten van mij en een ander meisje van de Kaplan school bij. Gezellig en relaxed dagje gehad. Wil ik net een lekker broodje gaan halen bij een strandtent, gaat ie voor m’n neus dicht.. heb ik weer hoor! Uiteindelijk een ijsje gehaald, waar je kan kiezen uit een heleboel toppings, zoals smarties, m&m’s , aardbeitjes, mango stukjes, cookies, stukjes kitkat en ga maar door! Heerlijk! Deze avond met zes Duitse vrienden (zo oefen ik m’n Duits ook nog eens) naar de Side Bar geweest, erg druk, maar wel gezellig!

Dinsdag 18 november
Lange dag school, en veel geoefend met het onderdeel ‘Speaking’, want aanstaande vrijdag heb ik mijn Speaking Exam, dus geen Ivy night Donderdag! Na school met klasgenoten naar Coles gegaan (supermarkt) om daar heel veel eten in te slaan en ’s avonds met hun in het appartement te BBQ-en. Veel gepraat en gelachen, gezellige avond gehad.

Woensdag 19 november
2 uurtjes school gehad, en daarna boodschapjes gedaan bij de Coles. Vervolgens een deel van m’n was gedaan, ouderwets met de hand! Anderhalf uur mee bezig geweest, en daarna lekker op het dakterras gezeten met andere mensen van Jack’s Place en mijn blog bijgewerkt!

Donderdag 20 november
Een lange dag school gehad en veel geoefend met het onderdeel ‘speaking’, omdat we morgen (vrijdag) ons speaking exam hebben. Met mijn oefenexamen was ik hiervoor niet geslaagd, dus nog even goed oefenen en hopen dat ik er morgen wel voor slaag! Geen party avond voor mij, want morgen ben ik al om 9:00 aan de beurt.. Dus nog even leren en op tijd naar bedje toe! Hopelijk kan ik een beetje slapen, aangezien op donderdag iedereen uitgaat en er daarvoor altijd stevig gedronken en gepraat en gedanst wordt hier in Jacks Place..

  • 04 December 2014 - 12:45

    Sybille:

    Hoi Nicky, Ik ben er even lekker voor gaan zitten maar jij hoef je eigen daar niet te vervelen, straks wil je helemaal niet meer terug naar ons kikkerlandje. groetjes van mij. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Nicky

In deze blog ga ik jullie op de hoogte houden van allerlei dingen die ik meemaak tijdens mijn verblijf in het Down Under, Australia!

Actief sinds 29 Sept. 2014
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 9186

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: