strand school en uitgaan - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicky Wiegmans - WaarBenJij.nu strand school en uitgaan - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicky Wiegmans - WaarBenJij.nu

strand school en uitgaan

Door: Nicky

Blijf op de hoogte en volg Nicky

20 November 2014 | Australië, Sydney


Dinsdag 11 november
Coyote Tuesday – partynight- . Alle leerlingen van Kaplan konden met een ticket van school gratis entree verkrijgen om in de ‘worldbar’ te komen. Natuurlijk werd daar door ons, de arme studentjes, gretig gebruik van gemaakt. Voordat we naar Coyote Tuesday gingen, hebben we eerst met een heleboel mensen een drankje gedaan in Jack’s Place (de residentie waar ik samen met 40 anderen verblijf) en uiteindelijk zijn we, gemiddeld 2/3 liter wijn per persoon verder, op weg gegaan naar de bar. Één van mijn Italiaanse vrienden (Ja die zijn er ook!) dacht dat hij ,na zijn fles wodka in zijn eentje opgedronken te hebben, de taxi moest nemen, maar hij werd er nog geen 10 meter verderop al eruit gegooid, omdat hij te dronken was. Helaas heeft hij samen mijn Franse vriendin Marine de club niet bereikt.. Ik heb in ieder geval wel een leuke avond gehad met mijn schoolgenoten!

Woensdag 12 november
School was zwaar en vermoeiend, maar na samen voor weinig geld lekker geluncht te hebben met Alessandro met z’n vieze rode baard en Marine kon ik er weer tegenaan! Vandaag een dag waarin ik een aantal dingen heb geregeld, zoals een Tax File Number aangevraagd – die moet je hebben als je hier legaal wilt werken- , een Australische simkaart gekocht, boodschapjes gedaan, huiswerk gemaakt en zelfs mijn kamer geboend! Trots op mezelf!

Donderdag 13 november
Ivy night. We begonnen al redelijk op tijd met het drinken van een wijntje dus we waren behoorlijk lam toen we op pad gingen. In IVY zelf ben ik iedereen kwijt geraakt, maar ik toen ik de volgende dag mijn foto’s terug keek, bleek dat ik mezelf prima vermaakt had en allerlei nieuwe mensen had ontmoet. Ook leuk!

Vrijdag 14 november
Vanuit school met m’n bikini en mijn mini handdoekje meteen doorgegaan naar het strand samen met Eva. Helaas stond er een ontzettend lange rij voor de bus om naar Bondi beach te gaan, dus wij met 2 chagrijnige gezichten netjes aangesloten in de rij, totdat ik ineens mijn naam hoorde roepen. Thank God, het was Alessandro met zijn rode baard! Mooi bij hem gaan staan , wat onderhand voor in de rij was, en alle boze blikken lachend genegeerd! Samen met Alessandro en Eva nog een stuk of 10/ 15 anderen ontmoet van Kaplan en met hen lekker een dagje aan het strand Bondi Beach gelegen. Natuurlijk was ik weer het slachtoffer in de zee en ben ik bijna drie keer verzopen, maar wat was het lekker! Het was deze dag namelijk de warmste dag tot nu toe, 38 graden. Na het strand snel gedoucht, want deze avond waren de mensen van Jacks Place uitgenodigd voor een Trivia Night in the Sugarmill, een bar. Dus wij met ons goede gedrag naar de bar, en ik heb zelf meegedaan aan het spel! En wat denk je??? Ja hoor, uiteindelijk nadat we een race wonnen welk team als snelste de glazen bier achterover kachelde, won ik de 2e prijs samen met mijn teamleden ; Eva en twee Franse jongens van Jacks Place. De prijs die we wonnen zijn tickets voor de Sydney Tower, waarvan ik diezelfde dag nog zei dat ik er zo graag heen wil! Hoe toevallig!

Keep you posted!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Nicky

In deze blog ga ik jullie op de hoogte houden van allerlei dingen die ik meemaak tijdens mijn verblijf in het Down Under, Australia!

Actief sinds 29 Sept. 2014
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 9197

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: