sushi, bbq en zelfs bier! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicky Wiegmans - WaarBenJij.nu sushi, bbq en zelfs bier! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicky Wiegmans - WaarBenJij.nu

sushi, bbq en zelfs bier!

Door: Nicky

Blijf op de hoogte en volg Nicky

05 November 2014 | Australië, Sydney

Donderdag 30 oktober
Na woensdag een heerlijke dag op het Bondi strand te hebben gehad en daar wat lekker gegeten en gedronken te hebben, was het donderdag na een lange dag school natuurlijk weer tijd om uit te gaan. En het zou ook raar zijn als me deze week weer niks zou overkomen in een club, dus deze week was het weer raak. Samen met mijn Franse en Braziliaanse vriendinnen zaten we vast in de toiletruimte. Beuken op de deur mocht niet helpen, dus we zaten vast voor ongeveer 10 minuten toen ein-de-lijk (ja het voelde als een eeuwigheid) iemand ons kwam verlossen, die de deur met gemak van buiten openmaakte. Nog steeds m'n doel niet bereikt; op het dak van de club komen waar ze zwembaden hebben.. volgende week maar weer proberen dan.

Vrijdag 31 oktober
Onze residentie bevat een heel groot dakterras, dus na school ben ik samen met Eva het dakterras opgegaan en hebben we daar de hele middag in de zon liggen bakken, en wat ging het verkleuren snel! 's Avonds hadden we het plan om bij een 'All you can eat'- sushi restaurant te gaan eten, maar toen we daar aankwamen wisten we niet hoe snel we weg moesten komen daar, wat een ongezellige boel was dat! Maar we hadden geluk, want we waren onderweg naar deze vreselijke tent nog een ander sushi restaurant tegen gekomen wat er heerlijk uit zag, en dus zijn we daar gaan zitten. En wat bleek, het was een award winner choice restaurant, dus dat moest wel goed zijn! Uiteindelijk was het inderdaad goed, en nog goedkoop ook! Wat een meevaller!

Zaterdag 1 november
Op tijd mijn bed uit, samen met mijn Duitse vriendin Helena pancakes gemaakt en die boven op het dakterras in de snikhete zon deze pannekoekjes met nutella en aardbeitjes opgegeten! Heerlijk! Even een goede bodem gelegd, want een uur later zouden we de Coogee to Bondi walk doen. Dat is een wandeling langs verschillende stranden, waar je begint bij het strand genaamd Coogee, en je eindigt bij Bondi beach. Als je snel doorloopt moet het binnen 3 uur te halen zijn, maar omdat het zulk lekker weer was en we langs een super mooi en klein strandje liepen, zijn we daar even lekker het water ingedoken. Klein probleempje: ik had wel mijn bikinibroekje, maar niet mijn topje mee! Resultaat: Als een gek topless rennend over het strand het water ingedoken, en na een halfuur als een gek weer het water uitgerend in de hoop dat niemand het door zou hebben, haha! Natuurlijk nog even 'off road' gegaan om mooie fotootjes te schieten, en natuurlijk moest ik me weer lekker openhalen op m'n bovenbeen.. au! Op de helft van onze 'walk' sloeg het weer ineens om en begon het keihard te regenen en te onweren, dus zijn we snel gaan schuilen onder een dak van een huis.

Zondag 2 november
Alweer vroeg m'n bed uit, want dit keer ging ik met Eva, een Zweedse en 2 Braziliaanse meiden naar de Blue Mountains! Na een rit van 2.5 uur kwamen we aan, en wat was het uitzicht ontzettend mooi! Je hebt een super mooi uitzicht over bergen die bedekt zijn met bomen, hiervan moet je echt foto's gezien hebben, onbeschrijflijk mooi! Maar na 3 uur heb je er toch wel genoeg van, want alles lijkt hetzelfde. Vermoeid, maar voldaan weer de lange tocht naar huis gemaakt en snel mijn bed ingedoken om proberen te slapen, wat totaal niet wou lukken! In Nederland heb ik nooit slaapproblemen, maar het lijkt wel alsof het hier steeds erger wordt!

Maandag 3 november
Na school met Eva, een Colombiaan en een Braziliaan (beide klasgenoten) boodschappen gedaan voor de bbq die we die avond bij hun in het appartement zouden houden. En natuurlijk konden we de auto die in de parkeergarage stond niet meer terug vinden, dus waren we een halfuur, een gesmolten pak ijs en bedorven vlees verder, voordat we eindelijk weer bij de auto waren. Ik heb zelfs nog de schoonmaakturk uitgehangen door hun appartement deels schoon te maken! (Dat bewijst maar dat ik het schoonmaken bij Wiegmans op zijn tijd toch wel mis..) Wat kunnen die Zuid-Amerikanen toch goed koken.. Ik denk dat ik daar maar vaker ga eten, dan krijg ik tenminste nog wat vers vlees binnen!

Dinsdag 4 november
Deze dag is erg belangrijk voor Australiërs; het is namelijk de dag van de Melbourne cup! Op deze dag gaat iedereen netjes gekleed, dragen veel vrouwen allerlei verschillende hoedjes en wordt er in allerlei pubs gekeken naar de paardenrace in Melbourne, en zo ook wij met school. Met de halve school in een grote bar van een hotel beland en samen met vrienden en bier (Ja ik drink tegenwoordig ook bier) naar de cup gekeken. Leuk om een keer gezien te hebben! Uiteindelijk met een groep in het appartement van onze 2 klasgenoten belandt om weer te gaan barbecueën, maar Eva en ik hadden meer zin in de Ben& Jerry's ijs, dus hebben we die opgegeten, waar ze geloof ik niet heel blij mee waren.. Jammer joh! Een gezellige avond gehad met nog meer bier, en nog meer bier en uiteindelijk toch maar verstandig aan de cola gegaan.

Woensdag 5 november
Samen met Eva naar Bondi Junction gegaan, het stadscentrum vlakbij het strand Bondi. Wat hebben ze daar een ontzettend grote shoppingmall, met winkels zoals Zara en General Pants tot aan Gucci, Louis Vuitton en Chanel aan toe. Natuurlijk konden we het niet laten om weer verdwaald te raken, zodat we honderd keer zo vaak zijn omgelopen als dat een normaal iemand dat zou doen! We kunnen natuurlijk niet naar huis zonder iets te kopen, dus uiteindelijk toch maar een leuk jurkje gekocht bij de Zara ( Sorry paps en mams!) Thuis aangekomen, heb ik voor het eerst in mijn leven een wasje gedraaid, m'n beddengoed verschoond en mijn kamer van top tot teen gepoetst! Kan m'n mams weer trots op me zijn!

Morgen de verjaardag van Eva vieren! En dan komt mijn verjaardag ook steeds dichterbij, nog 3 weekjes!
Groetjes uit het verre Ozzie!!!!

  • 06 November 2014 - 09:24

    Cora De Leeuw:

    je zal haast vergeten dat je daar voor een cursus Cambridge engels zit !!!!

  • 13 November 2014 - 13:22

    Sybille:

    Hoi Nick, alles nog onder controlen, jullie genieten daar wel! kus van mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Nicky

In deze blog ga ik jullie op de hoogte houden van allerlei dingen die ik meemaak tijdens mijn verblijf in het Down Under, Australia!

Actief sinds 29 Sept. 2014
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 9153

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: