School school... en GENIETEN! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicky Wiegmans - WaarBenJij.nu School school... en GENIETEN! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicky Wiegmans - WaarBenJij.nu

School school... en GENIETEN!

Door: Nicky

Blijf op de hoogte en volg Nicky

15 Oktober 2014 | Australië, Sydney

Maandag 6 oktober
Op deze dag was het Labour Day, een nationale feestdag hier in Australië, dus ik was op m'n eerste schooldag meteen een dagje vrij! Als dat niet even lekker is! Op deze dag ben ik samen met het Duitse meisje Helena naar het strand Manly geweest. Dit ligt in het noorden van Sydney, en je kan er komen met de bus of met de Ferry. Wij kozen voor de Ferry, dit is een soort grote veerpont waarmee je over het water langs de Opera House en de Harbour Brige vaart, om uiteindelijk aan te komen op één van de 70 stranden van Sydney: Manly. Ook hier hebben we geprobeerd in het water te zwemmen, maar omdat de lente hier nog maar net begonnen is , is het water veel en veel te koud! Ben deze dag heerlijk verbrand, en we hebben 's avonds in een restaurant een lekkere burger met friet gegeten! Die avond ging ik op tijd naar bed toe, want dinsdag zou mijn eerste schooldag zijn!

Dinsdag 6 oktober
7:05 ging mijn wekkertje (nog geen twee dagen later heb ik de wekker al een kwartier later gezet, omdat het mij allemaal veel te vroeg is). Snel beneden in een hele vieze keuken (die wordt in het weekend niet schoongemaakt IELLLL) een kommetje met muesli en melk naar binnen gewerkt en met de bus naar school gegaan. Daar aangekomen was het de bedoeling dat we een introductiedag zouden krijgen, maar omdat ik en Eva een Cambridge cursus volgen en in een klas zouden komen met 13 andere leerlingen die ondertussen al 4 weken bezig waren met deze cursus, werden we meteen in deze klas gezet. En ik moet je vertellen; ik heb nog nooit zo'n leuke leraar gehad! Het is een onwijs enthousiaste Amerikaan die altijd lacht en vrolijk is, ik kan me niet voorstellen dat hij boos kan worden! De klasgenootjes zijn heel open en vriendelijk, dus ik voelde me al snel thuis in deze klas. Na schooltijd heb ik samen met 8 andere leerlingen van school een korte tour door het oude gedeelte van Sydney gedaan, en zijn we over de Harbour Bridge heen gelopen (vanaf hier heb je een ontzettend mooi uitzicht!) en tenslotte zijn we nog in een lokaal caféetje belandt!

Woensdag 7 oktober en donderdag 8 oktober
Mijn wekkertje rinkelde alweer vroeg deze dagen, iets waar ik nu ruim een week later nog steeds niet aan gewend ben. Deze dagen naar school geweest, wat nu toch wat pittig begint te worden! Ook kon ik het toch niet laten om even verdwaald te raken in deze veel te grote stad. Samen met Eva ben ik ruim een uur wezen zoeken naar de bus om naar huis te komen. Conclusie: bus niet gevonden, maar wel een aantal hele mooie winkels tegen gekomen op Georgestreet (de PC van Oz!), zoals Louis Vuitton, Chanel, Dior, Armani, en ga zo maar door! Donderdagavond was het uiteraard weer tijd voor een feestje en dus ben ik uitgegaan in Club IVY,, WAUW! Deze club heeft 5 verdiepingen met allemaal verschillende soorten muziek, en in de zomer zijn er poolparty's op het dakterras :).

Vrijdag 9 oktober:
Eva had niet de behoefte om naar school te gaan, maar ik als DIEHARD ging natuurlijk gewoon, na iets minder dan 3 uur slaap, lekker naar school! Na bijna 3 keer in slaap te zijn gevallen en het gevoel dat de school een EEEEEUWIGGHEIDD duurde, ben ik samen met de Duitse Helena naar Surry Hills geweest, een oude en knusse wijk van Sydney, met cozy huisjes en koffietentjes. Vervolgens zijn we via Chinatown (Ja, het voelt daar echt alsof je door China loopt met al die Chinese versieringen, Chinese winkels en Chinese mensen) naar de Darling Harbour gelopen. Dat is een grote haven in Sydney waar super mooie boten liggen en je de meeste trendy clubs en bars kan vinden.

Zaterdag 10 oktober:
Deze dag werd ik wakker gemaakt door de meiden met de melding dat we naar Elizabeth Bay zouden gaan, een baai op nog geen 5 minuten loopafstand van ons huis. En wat was het daar ontzettend mooi! Allerlei luxe jachten en een enorm grote villawijk om deze baai heen. Nooit geweten dat er achter mijn huis zo'n mooie villawijk zat.. ik denk dat ik daar maar eens vrienden moet gaan maken... haha! 'S avonds met deze 5 meiden in een Thais Restaurant gegeten, nooit geweten dat er naast mijn huis zo'n lekker Thais restaurant zat! Die avond zelf met een grote groep mensen van het huis naar Home Club geweest in Darling Harbour, wederom een grote, maar super trendy club!

Zondag 11 oktober:
Deze dag ben ik met hetzelfde groepje meiden van zaterdag naar Watson's Bay geweest. Je zou verwachten dat het echt een baai is, maar niets blijkt minder waar! Er ligt een klein maar super mooi strand achter! Wezen bakken in het zonnetje (dit keer niet verbrand!) en uiteindelijk nog een wandeling gemaakt langs de cliff die ze daar hebben, waar je kan genieten van een super, maar dan ook echt een super mooi uitzicht! Die avond lekker simpel maar lekker, Fish and Chips gegeten met de meiden.

Ik kan niet wachten om jullie de foto's te laten zien! Helaas moet ik hier nog even op wachten, maar ik hoop dat jullie al het een en ander voor jezelf kan inbeelden, want het is hier zo super mooi! En anders hebben we GOOGLE nog :)

Keep you posted!
Love,
Nicky

  • 15 Oktober 2014 - 13:45

    Eva:

    Die hard van me!!

  • 15 Oktober 2014 - 13:50

    Cora De Leeuw:

    hartstikke leuk verslag nick,nu de fotoos nog,leuk

  • 15 Oktober 2014 - 19:30

    Erwin Wiegmans:

    paris lekker bezig denk je ook aan school wijfie dikke kus van je vader xxxx

  • 15 Oktober 2014 - 22:13

    Daan En Ell:

    Hee Nick, wat een super leuke verhalen!! Je heb het prima naar je zin lezen wel al. Die luxe villawijk achter je huis daar moet je je maar even voor gaan stellen als nieuwe buurvrouw haha.. Nou we blijven je volgen hoor ben benieuwd naar wat je allemaal meemaakt ! Heel veel plezier, geniet ervan (en denk ook aan school) ook voor Eva :) dikke knuffel en kus van tante el en je liefste nichtje <3

  • 24 Oktober 2014 - 12:40

    Sybille.:

    Hoi Nicky, volgens mij heb je je draai al gevonden, ik blijf je volgen. dikke kus van mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Nicky

In deze blog ga ik jullie op de hoogte houden van allerlei dingen die ik meemaak tijdens mijn verblijf in het Down Under, Australia!

Actief sinds 29 Sept. 2014
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 9187

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: